BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Advies bij keuze e36

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Pascal
Neutraal
Posts: 3
Joined: 16 Jun 2012 17:00

Advies bij keuze e36

Post by Pascal »

Hy,

Ik ben op zoek naar een e36.
Mijn gedachte ging uit naar een 320i.
Toch best sportief maar goed te betalen ( qua verbruik)
Is er nog een bepaald type welke te adviseren is, ik zag dat er 2 type motors gebruikt zijn.
Nou hoorde ik van een kennis en ik heb het hier en daar ook gelezen maar dit was altijd best wel onduidelijk.
Dat de 320i best tegen kan vallen, als het gaat om vermogen en snelheid.
Stel nou dat het me toch tegen valt na een tijd.
Is er dan een kans om hem om te bouwen ( tip van die kennis) naar een 323.
En hoeveel werk zin hier in, wat moet er allemaal gebeuren.
Verder wil ik graag weten wat de aandachtspunten zijn bij aankoop van een 320i e36.
En wat de meest voorkomende problemen zijn.

Alvast bedankt :ja:

Groetjes Pascal

WdePundert
3e Versnelling
Posts: 631
Joined: 07 Aug 2011 14:06
Type Auto: 118I
Contact:

Re: Advies bij keuze e36

Post by WdePundert »

Waarom ga je dan niet meteen voor een 323? Dat scheelt weer ombouwen.
Verba volant, scripta manent.

Topic Author
Pascal
Neutraal
Posts: 3
Joined: 16 Jun 2012 17:00

Re: Advies bij keuze e36

Post by Pascal »

Kan ik ook doen.
Maar mijn zoektocht wordt toch moeilijk zo te zien.
Veel hebben ze een hoge km stand (250 tot wel 350,000km)
Daar komt nog bij dat de auto's niet meer zo netjes zijn.
Het is afwachten.
Tot die tijd blijf ik rijden in me oude vertrouwde kist. :D

Groetjes Pascal

WdePundert
3e Versnelling
Posts: 631
Joined: 07 Aug 2011 14:06
Type Auto: 118I
Contact:

Re: Advies bij keuze e36

Post by WdePundert »

Nu begrijp ik je overweging. Eerst vond ik het raar om een auto te kopen en meteen daarna om te bouwen, maar als dit de reden is snap ik het. :ja:
Verba volant, scripta manent.

DominiqueL-E36
2e Versnelling
Posts: 259
Joined: 26 Aug 2011 12:37
Type Auto: BMW E36 318i '94

Re: Advies bij keuze e36

Post by DominiqueL-E36 »

Mooiste is direct een 325i.

Ombouw van 2.0L naar 2.4/2.5L is kwestie van ander blok en computer erin.
Ik bezit zelf een e36 320i, het is een goeie 6-cilinder toch is de koppel van een 323 en 325i hoger merkbaarder (logisch).
Ik rij ket de 320i op de snelwegen 1:10 en de stad 1:8.
Ik ben er tevreden mee aangezien mijn andere e36 (318i) een trage 4-cilinder is.

Km-stand bij BMW ben ik totaal niet bang voor. Een goed onderhouden BMW koop ik ook nog ket 250.000 km op de teller.
Binnenkort een engine swap van de 318i --> 325i

tvdz
Neutraal
Posts: 6
Joined: 01 Dec 2008 20:03

Re: Advies bij keuze e36

Post by tvdz »

Ik zou voor een 328i of 325i gaan. Deze m52 blokken zijn goed en kunnen makkelijk tot de 3 ton en verder lopen.
Vaak moet je iig aan de voorkant alle rubbers en kogels vervangen. Is zelf goed te doen. Spullen kopen bij offenga (merk Meyle). Daarna even uit laten lijnen en alles is weer tiptop.
Roest in de wielkasten achter is een kwaal dus dat zullen veel hebben.

Een 320i is niet sportief en zuipt ook nog veel voor het vermogen wat het heeft.
Ik red met mijn 328i ook 1op10 als je niet gek doet.

Bouwjaar is belangrijk voor vanos (na 93 dacht ik) en facelift (na 96 dacht ik).

Als je de optie lijst wil zien kan je de achterbank er uit trekken (zitvlak).
Onder de bank zit de optielijst met optiecodes ge-niet in het schuimrubber. Zo kan je zien of hij bijvoorbeeld een sport-styling body en suspension heeft: optiecode 704.
De bank is er makkelijk uit te trekken aan de voorkant.

Als je sportief rijdt dan zou ik zeker kijken of er sportstoelen in zitten. Optiecode 481 of 482.
De comfort stoelen glij je uit in de bochten :).

Als de dempers en veren nog origineel zijn zullen die ook zeer waarschijnlijk vervangen moeten worden voor het mooie.
Dan kan je bijvoorbeeld een Weitec Ultra sport set kiezen. Niet duur en deze heeft een vaste verlaging en is lekker sportief maar prima voor straatgebruik. Ik zou voor 30mm voor en 15mm of 0mm achter gaan met verlagen. Dat is precies netjes en kan je gewoon over bijna alle hobbels.
Ook zal je de toplagers of veerpootlagers even kunnen vervangen dan. Ook bij meyle te koop.
Als die lagers stuk zijn dan kan je een bonk of hikje bij het sturen krijgen.

Succes ermee.
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”