bij mijn hemel begint de stof los te late e36, is het mogelijk de hemel er helemaal uit te halen om hem opnieuw te verlijmen.
hoe kun je die eruit halen, heeft iemand dit al een keer gedaan. en wat voor een lijm kun je dan het best gebruiken.
grt tonny
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
hemel opnieuw verlijmen
Moderator: Moderator Team
Re: hemel opnieuw verlijmen
Hallo beste tonny,
Dat is bijna niet te doen, want een tijdje later laat het helaas weer los.
Hoe komt dat dan!
Over het geperste gedeelte van het hemeltje is een laagje dun schuimrubber gespannen, dit gaat door de tijd verduren, en word dan zwak en de hemel soffering laat dan los.
dat laagje verduurde schuimrubber id vettig, en daar hecht echt geen enkele lijmsoort op.
De lijm komt vaak ook nog eens door de stoffering heen, en het word er allemaal niet fraaier op.
Ik ben ook al eens bezig geweest bij een Golf van onze dochter, en heb eigenlijk al van alles geprobeerd, maar helaas mooie niets geworden.
ik heb de hele hemel er uitgehaald, en er een andere ingezet, en klaar was, ik.
Dus ga gewoon voor het vervangen van de hemel. helaas moeten wel alle verlichting, handgrepen en de bekleding van de stijlen gedemonteerd worden, en iegenlijk is het niet eens zoveel werk.
ik heb alles gedemonteerd met een mini accumachientje, en dat ging mirakels lekker.
Neem er wel rustig de tijd voor, het kan zijn dat u even assistentie nodig heeft om de hemel op zijn plaats te houden.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Dat is bijna niet te doen, want een tijdje later laat het helaas weer los.
Hoe komt dat dan!
Over het geperste gedeelte van het hemeltje is een laagje dun schuimrubber gespannen, dit gaat door de tijd verduren, en word dan zwak en de hemel soffering laat dan los.
dat laagje verduurde schuimrubber id vettig, en daar hecht echt geen enkele lijmsoort op.
De lijm komt vaak ook nog eens door de stoffering heen, en het word er allemaal niet fraaier op.
Ik ben ook al eens bezig geweest bij een Golf van onze dochter, en heb eigenlijk al van alles geprobeerd, maar helaas mooie niets geworden.
ik heb de hele hemel er uitgehaald, en er een andere ingezet, en klaar was, ik.
Dus ga gewoon voor het vervangen van de hemel. helaas moeten wel alle verlichting, handgrepen en de bekleding van de stijlen gedemonteerd worden, en iegenlijk is het niet eens zoveel werk.
ik heb alles gedemonteerd met een mini accumachientje, en dat ging mirakels lekker.
Neem er wel rustig de tijd voor, het kan zijn dat u even assistentie nodig heeft om de hemel op zijn plaats te houden.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
oke bedankt ad zal maar voor een andere kijken op de sloop.
grt tonny
grt tonny
-
DominiqueL-E36
- 2e Versnelling
- Type Auto: BMW E36 318i '94
Het is zeker goed te doen zelf.
Ik heb deze kwestie bij alle bij mijn E36.
Ik had van een sloper een hemeltje eruit getrokken, stof eraf, alle lijmresten weggeschuurd / gekrabt en ontvet.
Bij de stoffeerder een andere lap stof gehaald en direct hier ook de juiste lijm.
Stof erover spannen, drogen en erin proppen in de auto.
De hemel zit vast geklikt tussen de voorste, middelste en achterste bekledinglijsten en je binnenverlichting.
Geen schuifdak hoop ik?
Op de sloop ligt 9 van de 10x bagger, hier in omstreken wel.
Je kunt hem door voorzichtig te draaien etc bij je portier eruit krijgen.
Eventueel heb ik nog een hemeltje liggen waar alleen nog stof overheen moet.
Ik heb deze kwestie bij alle bij mijn E36.
Ik had van een sloper een hemeltje eruit getrokken, stof eraf, alle lijmresten weggeschuurd / gekrabt en ontvet.
Bij de stoffeerder een andere lap stof gehaald en direct hier ook de juiste lijm.
Stof erover spannen, drogen en erin proppen in de auto.
De hemel zit vast geklikt tussen de voorste, middelste en achterste bekledinglijsten en je binnenverlichting.
Geen schuifdak hoop ik?
Op de sloop ligt 9 van de 10x bagger, hier in omstreken wel.
Je kunt hem door voorzichtig te draaien etc bij je portier eruit krijgen.
Eventueel heb ik nog een hemeltje liggen waar alleen nog stof overheen moet.