BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW start niet meer

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Bass25
Neutraal

BMW start niet meer

Post by Bass25 »

Goedemiddag iedereen,

Nadat ik mijn BMW 320 1999 van de apk keuring heb opgehaald (alles ok) heb ik hem bij mij thuis neer gezet. Dezelfde dag wilde ik hem even verplaatsen en wilde hij niet starten.
Ik draai mijn sleutel volledig om en hoor vervolgens volgens mij het start relais in- en uitschakelen zolang ik de sleutel omgedraaid hou, maar de start motor doet niks. Het vreemde is ook dat mijn licht aan gaat terwijl de schakelaar gewoon uit staat...Het lijkt erop dat het niet mijn startmotor is maar een ander probleem.

Wie o wie heeft er een idee wat het zou kunnen zijn?

Groeten,

Bas

WdePundert
3e Versnelling
Type Auto: 118I

Re: BMW start niet meer

Post by WdePundert »

Kan het iets zijn met het startrondsel?
Verba volant, scripta manent.

DominiqueL-E36
2e Versnelling
Type Auto: BMW E36 318i '94

Post by DominiqueL-E36 »

Klinkt misschien dom maar het probleem klinkt mij belend in de oren dus probeer eens:

* trek de massa kabel van de accu en hou deze eventjes van de accu (min of 1/2). Druk hem er vervolgens op en probeer hem nu te starten??

Start hij dan wel?

Topic Author
Bass25
Neutraal

Post by Bass25 »

Probleem is opgelost.

Mijn accu spanning was 11.8 Volt. Ik heb de accu even aan de lader gehangen en daarna gewoon starten zonder problemen...

Ik heb even gegoogeld, maar het schijnt "normaal" te zijn dat je lichten gaan branden tijdens het starten met een lege accu ook al staan ze niet eens aan...
Ik ben dus helemaal op het verkeerde been gezet aangzien de auto 3 uur daarvoor ook zonder problemen heeft gestart. Ik heb niet gemerkt dat de startmotor het moelijk heeft gehad of iets dergelijks... Ach ja, de volgende keer trap ik daar dus niet meer in :)

Bedankt voor de antwoorden iig.

WdePundert
3e Versnelling
Type Auto: 118I

Post by WdePundert »

Gelukkig opgelost. Dat de lichten gaan branden vind ik overigens wel vreemd. Nooit eerder gehoord.
Verba volant, scripta manent.

Topic Author
Bass25
Neutraal

Post by Bass25 »

Ik vind het ook bijzonder vreemd. Ik heb het verder niet meer onderzocht, maar misschien raakt die eletronica of de computer van de rel op het moment dat de spanning te laag is. Ergens kan ik het me voorstellen.

Afin, weten jullie dat ook weer :)
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”