Wie herkent onderstaand 'probleem'?
Met erg veel plezier, maar met de nodige dure reparaties de afgelopen jaren (turbo vervangen, cilinderkop revisie, koppakkingen vervangen) loop ik met mijn heerlijke auto tegen een hopelijk klein probleem aan. Het betreft hier een BMW e46 320d Touring automaat.
Al sinds ik de auto rijd, verschijnt er zo nu en dan op het dashboard het verontrustende lampje 'Transmissie Probleem'. Meestal bij hard optrekken met name in een bocht, bij zware belading inclusief dakbox of in bergachtige situaties omhoog rijdend.
Ik heb dit probleem bij de BMW dealer EKRIS te Utrecht voorgelegd, maar deze kon tot twee maal toe niets vinden. Ook is deze 'storing' niet terug te vinden in de historie bij het uitlezen. Daarnaast kan mijn eigen universele garage er ook niet veel over kwijt.
Ik heb er dus niet vaak en veel last van, want ik herstart de auto en kan weer verder. Maar toch, zegt iets in mij dat er iets misschien niet klopt. Ik hoop toch niet dat ik mijn complete automaat moet laten reviseren of iets dergelijks verschrikkelijks?
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Transmissie Probleem 320D A Touring e46
Moderator: Moderator Team