hallo mede bimmerfans,
heb twee vraagjes over mijn bimmer:
heeft de motor een distributieriem of -ketting?
af en toe gaat tijdens het rijden de gele controlelampjes in het dashboard branden die aangeven dat er iets
aan de hand is met het dsc/dtc. iemand die weet wat dit betekend? ik wil hem uiteindelijk toch laten uitlezen, maar ben wel benieuwd of dit een bekend probleem is
is een 330ci E46 van eind 2003, motor type is M54B30
vin is pj61617
alvast bedankt voor het meedenken, gr. Nico
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
2 vraagjes over mijn 330 ci
Moderator: Moderator Team
Re: 2 vraagjes over mijn 330 ci
Het is alvast een ketting
-
WdePundert
- 3e Versnelling
- Type Auto: 118I
Die gele controlelampjes kunnen soms oplichten als je gasgeeft terwijl één van de achterwielen even van de grond af is door bijvoorbeeld een hobbel of kuil in de weg. Doordat er dan een verschil in draaisnelheid tussen beide achterwielen ontstaat krijg je dus een melding.
Verba volant, scripta manent.
of het is een sensor van je dtc,want bij mijn 1 serie e87 brande dat lichtje op mijn dashbord altijd,uitijndelijk heb ik mijn bmw naar de dealer gebracht en hun zijden dat de sensor van de dtc kapot is en die moet vervangen worden,en dat kost zo'n 500 euro.
dank voror je reaktie. snap wat je bedoelt, alleen doet zich dit willekeurig voor, ook als ik bijv. de auto start. dit is niet altijd zo, maar gebeurt plotselingWdePundert wrote:Die gele controlelampjes kunnen soms oplichten als je gasgeeft terwijl één van de achterwielen even van de grond af is door bijvoorbeeld een hobbel of kuil in de weg. Doordat er dan een verschil in draaisnelheid tussen beide achterwielen ontstaat krijg je dus een melding.
-
WdePundert
- 3e Versnelling
- Type Auto: 118I
Ok, duidelijk. Bij mij gebeurt dat alleen in situaties zoals ik die beschreef. Bij jou is het dus duidelijk een ander geval.
Verba volant, scripta manent.