BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

2 vraagjes over mijn 330 ci

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
nico320
Neutraal
Type Auto: touring E36 320

2 vraagjes over mijn 330 ci

Post by nico320 »

hallo mede bimmerfans,

heb twee vraagjes over mijn bimmer:
heeft de motor een distributieriem of -ketting?

af en toe gaat tijdens het rijden de gele controlelampjes in het dashboard branden die aangeven dat er iets
aan de hand is met het dsc/dtc. iemand die weet wat dit betekend? ik wil hem uiteindelijk toch laten uitlezen, maar ben wel benieuwd of dit een bekend probleem is

is een 330ci E46 van eind 2003, motor type is M54B30
vin is pj61617

alvast bedankt voor het meedenken, gr. Nico

knoeierke
Neutraal
Type Auto: 320d

Re: 2 vraagjes over mijn 330 ci

Post by knoeierke »

Het is alvast een ketting

WdePundert
3e Versnelling
Type Auto: 118I

Post by WdePundert »

Die gele controlelampjes kunnen soms oplichten als je gasgeeft terwijl één van de achterwielen even van de grond af is door bijvoorbeeld een hobbel of kuil in de weg. Doordat er dan een verschil in draaisnelheid tussen beide achterwielen ontstaat krijg je dus een melding.
Verba volant, scripta manent.

bmw e87
Neutraal
Type Auto: bmw 1 serie

Post by bmw e87 »

of het is een sensor van je dtc,want bij mijn 1 serie e87 brande dat lichtje op mijn dashbord altijd,uitijndelijk heb ik mijn bmw naar de dealer gebracht en hun zijden dat de sensor van de dtc kapot is en die moet vervangen worden,en dat kost zo'n 500 euro.

Topic Author
nico320
Neutraal
Type Auto: touring E36 320

Post by nico320 »

WdePundert wrote:Die gele controlelampjes kunnen soms oplichten als je gasgeeft terwijl één van de achterwielen even van de grond af is door bijvoorbeeld een hobbel of kuil in de weg. Doordat er dan een verschil in draaisnelheid tussen beide achterwielen ontstaat krijg je dus een melding.
dank voror je reaktie. snap wat je bedoelt, alleen doet zich dit willekeurig voor, ook als ik bijv. de auto start. dit is niet altijd zo, maar gebeurt plotseling

WdePundert
3e Versnelling
Type Auto: 118I

Post by WdePundert »

Ok, duidelijk. Bij mij gebeurt dat alleen in situaties zoals ik die beschreef. Bij jou is het dus duidelijk een ander geval.
Verba volant, scripta manent.
Locked

Return to “Archief”