BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Stuurhuis of pomp maakt jankend geluid

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
Ricardo1990
Neutraal
Type Auto: Bmw 323i E46

Stuurhuis of pomp maakt jankend geluid

Post by Ricardo1990 »

Hoi,

Auto: Bmw e46 323i

Ik heb een probleempje sinds een week begint er iets te mouwen als ik me stuur draai een geluid wat je ook krijgt als je reservoir niet op de juiste niveau staat.
Dus ik dacht ik kijk het even na maar het niveau was prima in orde.

Vandaag ook olie vervangen mocht niks baten..

met stilstand is het moeilijk draaien (met meer toeren draait hij wel goed) en tijdens het rijden ook vrij weinig last van,

Wat kan dit zijn ?

ArnoldC
1e Versnelling
Type Auto: 318 D Compact (E46)

Re: Stuurhuis of pomp maakt jankend geluid

Post by ArnoldC »

Lijkt inderdaad wel op een stuurpomp die bijna overleden is ja. Een stuurhuis maakt geen jankend geluid, dus kan het bijna niet anders dan dat het daar in zit. Ook omdat je zegt dat hij het met hoger toerental wel goed doet.

MAd
3e Versnelling
Type Auto: 525i Touring E39

Post by MAd »

Hallo BMW vrienden,

Het kan ook mogelijk zijn, dat de olie te oud is geworden, of dat er te weinig olie in het voorraadpotje aanwezig is.
Ik heb dit al vaker meegemaakt, dat of er te weinig olie in het reservoir zit, of dat de olie te oud is geworden.

U moet weten dat de diverse vloeistoffen die in de auto gebruikt worden, dat deze periodiek ververst te worden!

Hopelijk kunt u met dit gegeven uit proberen of dat dit wellicht de oplossing kan zijn, het scheelt u veel geld en of uren aan het vervangen van de pomp.

Het jankende geluid komt dus uit de stuurbekrachtigings pomp, en niet het stuurhuis net wat Arnold al beaamt heeft.

Succes.

Met vriendelijke groet,
Ad

Topic Author
Ricardo1990
Neutraal
Type Auto: Bmw 323i E46

Post by Ricardo1990 »

Hoi,

Olie heb ik pas geleden vervangen en eergister dus nog een keer zonder resultaat.

Dus dan blijft er dus over dat me stuurpomp kapot is?

Is het moeilijk deze te vervangen ? en zijn die dingen duur ?

devel21
Neutraal
Type Auto: bmw e36 320i

Post by devel21 »

normaal is het niet overdreven duur en het vervangen valt ook wel mee
Locked

Return to “Archief”