BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

chip tunning E36 320i

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
barthez84
Neutraal
Type Auto: BMW 320i E36

chip tunning E36 320i

Post by barthez84 »

Kan iemand mij vertellen of chip tunning verstandig is voor mijn E36 320i km stand 130.000 ?
Merk je echt verschil qua vermogen en kan je dit zelf ook doen ?
Ik zag prijzen staan van 99 oplopend tot 400,-

Graag jullie reacties , Bvd :D

PJ-328i
Neutraal
Type Auto: e36 328i

Re: chip tunning E36 320i

Post by PJ-328i »

ik weet niet welke chip je laat zetten?
qwa kilometers is het prima voor te chippen, maar wat is je doel eigenlijk?
hoeveel pk wil je erbij hebben?

Topic Author
barthez84
Neutraal

Post by barthez84 »

Ik begreep dat je auto +- 30% meer pk en koppel kreeg maar ook zuiniger zou kunnen zijn .
En het is makkelijk als je een zware aanhanger moet trekken , niet dat dat nu tegen valt .

PJ-328i
Neutraal
Type Auto: e36 328i

Post by PJ-328i »

30 pk lijkt me veel maar het zou kunnen,
wie levert die chip?
misschien een andere uitlaat van voor tot achter+spaghetti spruitstuk?
dat wilt ook wel eens helpen.
ik heb ook eens gelezen dat als je de inlaat+gasklep en injectors van een 325i erop zet
dat hij dan ook beter loopt maar ik weet niet of die theorie klopt.
ik hoop dat je hier wat aan hebt?

:bmwforum:

ArnoldC
1e Versnelling
Type Auto: 318 D Compact (E46)

Post by ArnoldC »

Chippen bij een benzine heb je niet veel aan, je wint er 15 of 20 pk mee, dan is het gedaan. Als je echt meer vermogen wilt, kun je beter voor een 325 of 328i gaan kijken, dan hier enorm veel geld in te gaan stoppen.

Topic Author
barthez84
Neutraal

Post by barthez84 »

Bedankt voor de info ik zal kijken wat ik ermee ga doen .
Vind het zonde om een andere auto te gaan kopen omdat deze van 1e eig was met NAP en dealer onderhouden .
Dus wil de opties voor deze auto bekijken , maar een ander spruitstukje en een uitlaatje zou dus ook verandering brengen ?
Ik had al gelezen dat een power filter geen verschil maakt behalve verhoogd brandstof verbruik , ik kan nu gem 1 op 11/12 rijden best zuinig volgens mij .

pollyphono
Neutraal
Type Auto: 320

Post by pollyphono »

Hoi,

Misschien moet je eens kijken op http://www.chiptuning-bmw.eu
Deze mensen kunnen waarschijnlijk wel wat voor jou betekenen voor een redelijke prijs. :ja:

bmwwesley
Neutraal
Type Auto: e30

Post by bmwwesley »

een chiptuning is best wel efficient maar je aan alleen een ecu chip niet echt veel,
de motor wordt er normaal iets zuiniger op als je normaal rijd en iets meer pk en koppel,
een power lucht filter is inderdaat niet zo gunstig voor het brandstof gebruik omdat een power filter de helft meer lucht kan aanzuigen, de motor zou daar en tegen wel sneller regageren en iets meer koppel bij hogere toerentallen kunnen bereiken,
als je de ecu wilt chippen en er ies aan wilt hebben moet je iets aan de lucht toevoer en afvoer doen zoals een spaghettie spruitstuk en een sport uitlaat, hierdoor wordt de motor wel krachtiger in combi met een chip. hierdoor kun je 40nm meer krijgen en ongeveer 45pk meer, maar bij een 320i houd het dan ook echt een heel eind op.
het prijs verschil om een ecu chip te plaatsen is omdat kleine bedrijfjes die meten niet er bij wat goed gaat en wat slecht gaat in de motor, met hele goedkope chips kun je je motor naar de klote helpen omdat een chip de timing van de motor veranderd. een bedrijf die duurder is legt je motor aan de computer en stelt de chip zodanig af dat misfires niet voor kunnen komen en bij zon bedrijf wordt een chip aangepas ong de zelfde CO2uitstoot als orgineer hiermeer kom je gewoon door de apk.

verder staat hierboven een aantal optie wat je kunt doen, maar een motor tunen is niet de goedkoopste bezichheid.

Normaal rij een 320i ong. 1/11 en met een chip en een ander uitlaat kunt je bij normaal gebruik 1/13 halen en dit is het verbruik van een 325i.

Mvg,
Wesley
Locked

Return to “Archief”