Hallo,
Excuses als ik een nieuw bericht open terwijl er al 1 voor was.
Ik heb een e36 coupe, waarvan het geluid er niet van aan te horen is.
Ik heb laatst de orginele nokia boxen achter vervangen door 100w JBL boxen, ik dacht dat ik dan al een heel eind was... niet dus. Zoals misschien al duidelijk ik heb hier helemaal geen verstand van dus zoek iemand die dat wel heeft.
Ik heb een sony 4x50watt radio ik heb nog een jbl versterker liggen en een jbl subwoofer dit wil ik graag laten inbouwen zonder gezaag en geboor, kan dat?
Alvast bedankt.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Audio inbouwen e36 ?
Moderator: Moderator Team
-
pollyphono
- Neutraal
- Type Auto: 320
Re: Audio inbouwen e36 ?
Misschien ligt jouw oplossing in een "bazooka", dit is een ronde pijp van verschillende diameters, afhankelijk van het model of zwaarte, maar laten we het even houden op +/- 40cm en 50cm lang.
Hier komt enorm veel laag uit en is niet afhankelijk van een goede klankkast (hier ligt waarschijnlijk jouw probleem).
Je hoeft voor zo'n ding ook nergens in te zagen, en je haalt hem er gemakkelijk even uit als je de kofferbakruimte echt nodig hebt.
Hier komt enorm veel laag uit en is niet afhankelijk van een goede klankkast (hier ligt waarschijnlijk jouw probleem).
Je hoeft voor zo'n ding ook nergens in te zagen, en je haalt hem er gemakkelijk even uit als je de kofferbakruimte echt nodig hebt.
Re: Audio inbouwen e36 ?
Het kan zijn dat van één van de speakers de plus en min omgedraaid zijn, dan valt een groot gedeelte van het geluid weg en klinkt het echt naar nix,,
Wat betreft die versterker en sub, er zijn kant en klare kasten te krijgen die je in de kofferbak tegen de achterbank kan zetten (wel even klittenband aan de onderkant doen tegen het schuiven), de versterker kan daar ook op gemaakt worden,,
Enige probleem word dan: de draden, voeding met vliegende zekering vanaf de accu, stuurstroom kabel vanaf de radio naar de versterker en de signaal kabels vanaf de radio naar de versterker,,
Die wil je niet over de vloer hebben, dus moeten die achter de bekleding weg gelegd worden,,
Wel in de gaten houden dat je de voeding/stuurstroom kabels aan de andere kant legt dan de signaal kabels, dit ivm storing/ruis tijdens het rijden
veel plezier ermee,
grts Maarten
Wat betreft die versterker en sub, er zijn kant en klare kasten te krijgen die je in de kofferbak tegen de achterbank kan zetten (wel even klittenband aan de onderkant doen tegen het schuiven), de versterker kan daar ook op gemaakt worden,,
Enige probleem word dan: de draden, voeding met vliegende zekering vanaf de accu, stuurstroom kabel vanaf de radio naar de versterker en de signaal kabels vanaf de radio naar de versterker,,
Die wil je niet over de vloer hebben, dus moeten die achter de bekleding weg gelegd worden,,
Wel in de gaten houden dat je de voeding/stuurstroom kabels aan de andere kant legt dan de signaal kabels, dit ivm storing/ruis tijdens het rijden
veel plezier ermee,
grts Maarten