Hallo,
ik sta op het punt om een 318d e90 touring te kopen maar zit met 1 twijfelpuntje. Heb namelijk 2 auto's op het oog, waarvan 1 particulier verkocht wordt en 1 van een "garage".
1e: BMW 318d Touring bj 07-2007
Aantal km: 100.000
Opties STD: Airbag dubbel, Airco, Boordcomputer, Centr.vergrendeling, Cruise control, Elektr. buitenspiegels, Elektr. ramen v + a, Lederen bekleding, Lichtmetalen velgen, Metallic lak, Open dak, Parkeersensor, Radio & CD, Startonderbreker, Stuurbekrachtiging
Opties +: Digitale airco, Dakota leder, 4 electrische ramen, Radio CD BMW professional met I-pod aansluiting, Onderhoudsboekje BMW, Panoramisch electrisch open dak, electrisch verwarmde buitenspiegels, Parrot BlueTooth, Cruise Control, Multifuncioneel stuur, lichtsensor, regensensor, ledverlichting deuropening, parkeersensoren, Iso-Fix systeem
Bij deze zit geen garantie, prijs: 12.200 euro. (Link)
Voordeel: meer opties, lederen interieur, parkeersensoren, ...
Nadeel: geen garantie, particulier, ...
2e: BMW 318d Break bj 04-2007
Aantal km: 114.000
Opties STD: ABS, Airbag, Airbag passagier, Radio/cassette, Radio/CD, Stuurbekrachtiging, Electrische ruiten, Lichtmetalen velgen, Centrale vergrendeling, Alarm, Automatische klimaatregeling, Automatische Tractie Controle, Laterale airbags, Garantie
Bij deze zit 1 jaar garantie, prijs: 11.600 euro (Link)
Voordeel: garantie,
Nadeel: geen parkeersensoren, garage op 1u15min rijden, minder opties, meer kilometers,...
Nu was mijn vraag vooral: stel dat ik de 1e auto koop. Deze is volledig met onderhoudsboekje etc, maar zonder 1 jaar garantie. Is de kans groot/klein/miniem dat ik hier het 1e jaar grote kosten aan ga hebben? (of is dit gewoon gokwerk). Is het dan veiliger om voor de 2e auto te gaan aangezien deze garantie heeft (maar geen sensoren) of toch voor de 1e kiezen.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Aankoop 318d E90 touring
Moderator: Moderator Team
-
webmaster
- Eigenaar

- Type Auto: F36 430i ('17)+ f30 328i ('12) (beide full options)
Re: Aankoop 318d E90 touring
Is er al een keuze gemaakt ?
Meestal heb je geen kosten aan een dealer auto, dus die garantie zal je geen / weinig gebruik van maken.
|wel fijn is dat als er iets gebeurd dat je gedekt bent.
Nadeel met particulier is dat als er wat is wat de verkoper stil houd, jij misschien met een dure kostenpost zit.
Ik heb ooit een afspraak gemaakt met een BMW dealer in Gouda dat ik graag een aankoop keuring wilde doen met een auto die ik bij een handelaar kon kopen.
Dit heb ik aan de verkoper medegedeeld dat ik graag deze keuring wilde doen en dat ik ook de kosten daarvoor zou betalen.
hier kwamen toen inderdaad wat punten uit waar ik wel mee kon leven en heb de auto toen gekocht.
De dealer in Gouda had mij in ieder geval goed geholpen ( ging toen om een 325 E36 coupé, en is inmiddels lang geleden).
Ik zou in ieder geval een dealer bellen of dit nog steeds kan en wat de kosten zijn.
Meestal heb je geen kosten aan een dealer auto, dus die garantie zal je geen / weinig gebruik van maken.
|wel fijn is dat als er iets gebeurd dat je gedekt bent.
Nadeel met particulier is dat als er wat is wat de verkoper stil houd, jij misschien met een dure kostenpost zit.
Ik heb ooit een afspraak gemaakt met een BMW dealer in Gouda dat ik graag een aankoop keuring wilde doen met een auto die ik bij een handelaar kon kopen.
Dit heb ik aan de verkoper medegedeeld dat ik graag deze keuring wilde doen en dat ik ook de kosten daarvoor zou betalen.
hier kwamen toen inderdaad wat punten uit waar ik wel mee kon leven en heb de auto toen gekocht.
De dealer in Gouda had mij in ieder geval goed geholpen ( ging toen om een 325 E36 coupé, en is inmiddels lang geleden).
Ik zou in ieder geval een dealer bellen of dit nog steeds kan en wat de kosten zijn.