BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Airco snaar E60 Lci

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
mobel
Neutraal
Type Auto: 525d

Airco snaar E60 Lci

Post by mobel »

Gisteren stopte de airco spontaan mee op. na controle bleek de snaar eraf te liggen (4PK850) , snel een nieuwe riem gekocht en dacht ff snel die op te draaien , na 3 uur maar opgegeven , hoe krijg je die snaar erop ? er zit geen spanrol op en er kan niets verschoven worden? wat doe ik verkeerd.

graag uw hulp

[ external image ]

montana81
Neutraal
Type Auto: 525i e39

Re: Airco snaar E60 Lci

Post by montana81 »

Deze snaren worden gemonteerd met speciaal gereedschap, zelfs hiermee is het nog lastig. Ik denk dat het zonder dat gereedschap niet mogelijk is zonder de riem of poelie te beschadigen. Deze snaren lopen er nooit zomaar af, waarschijnlijk is de trillingsdemper/poulie op de krukas defect. Ik gok dat je een 520d heb.

ArnoldC
1e Versnelling
Type Auto: 318 D Compact (E46)

Post by ArnoldC »

Lijkt inderdaad op een defecte krukaspoelie. Er is bij bmw een schrijven van dat door een fout/defect hierin de aircoriem eraf kan lopen. Zoals hierboven geschreven, deze lopen er nooit zomaar af!

Topic Author
mobel
Neutraal
Type Auto: 525d

Post by mobel »

nou toch maar ff langs de dealer , inderdaad zat er spelling in de krukaspoelie, was niet gescheurd ,maar volgens monteur te veel spelling. 600 euro armer , maar wel een werkende airco weer. bedankt voor het meedenken.
Locked

Return to “Archief”