BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
BMW kopen als eerste auto?
Moderator: Moderator Team
BMW kopen als eerste auto?
Hallo,
Het is eindelijk zo ver ik word binnenkort achttien en het rijbewijs is bijna binnen.
Nou ben ik een gigantische BMW fan, en lijkt het me geweldig om zelf een te kunnen rijden.
Ik heb het hier met mijn vader over gehad maar hij raad het mij af. Zijn eerste auto was ook een BMW
En hij zegt dat je altijd de portemonnee leeg hebt. Nou ben ik erg eigenwijs en heb ik toch even zitten rond kijken
Met name naar een e36 cabriolet of coupe. Is dit een verstandige keuze of is het inderdaad heel duur in onderhoudt?
Of hebben jullie misschien andere suggesties wat bmws betreft. Ik zoek een die niet te duur is in wegenbelasting en verzekering..
Groet
Danny
Het is eindelijk zo ver ik word binnenkort achttien en het rijbewijs is bijna binnen.
Nou ben ik een gigantische BMW fan, en lijkt het me geweldig om zelf een te kunnen rijden.
Ik heb het hier met mijn vader over gehad maar hij raad het mij af. Zijn eerste auto was ook een BMW
En hij zegt dat je altijd de portemonnee leeg hebt. Nou ben ik erg eigenwijs en heb ik toch even zitten rond kijken
Met name naar een e36 cabriolet of coupe. Is dit een verstandige keuze of is het inderdaad heel duur in onderhoudt?
Of hebben jullie misschien andere suggesties wat bmws betreft. Ik zoek een die niet te duur is in wegenbelasting en verzekering..
Groet
Danny
Re: BMW kopen als eerste auto?
wel ik heb als eerste wagen een 316i compact van 1995 gekocht
hier moest ik met leren rijden en de wagen zou voor 1-2 jaar de mijne zijn.
Welnu, ik heb hem nu al bijna 5j, en buiten een lekke band en wat lekjes in de radiator (dus zo een speciaal vloeistof gekocht) heb ik hier nog nooit problemen mee gehad
De motor is dus wel degelijk.
Ik heb wel geluk dat ik voor onderhoud bij een bevriende bmw-garagist terecht kan, dus over de bmw-uur vs prijs kan ik niet veel zeggen.
Oude bmw's hebben maar 1 echte kwaal = ROEST, kijk hier dus wel naar uit
hier moest ik met leren rijden en de wagen zou voor 1-2 jaar de mijne zijn.
Welnu, ik heb hem nu al bijna 5j, en buiten een lekke band en wat lekjes in de radiator (dus zo een speciaal vloeistof gekocht) heb ik hier nog nooit problemen mee gehad
De motor is dus wel degelijk.
Ik heb wel geluk dat ik voor onderhoud bij een bevriende bmw-garagist terecht kan, dus over de bmw-uur vs prijs kan ik niet veel zeggen.
Oude bmw's hebben maar 1 echte kwaal = ROEST, kijk hier dus wel naar uit
Hallo beste Danny,
Alle auto's kosten geld.
Koop altijd een auto met gezond verstand, neem altijd iemand mee die veel van auto's afweet, dat scheelt wel in de onkosten.
Bekijk altijd goed de carrosserie, en eventueel de onderzijde.
Bekijk ook de km stand en de pedaalrubbers en de stoelen, of deze zijn ingezakt.
Dit zegt vaak veel over de km. stand van de auto.
De pedaal rubbers zou je zeggen, ja, indien deze geen of weinig profiel hebben, dan zitten er aardig km's op de teller.
Als de stoelen niet meer zo stevig meer zitten, dus zeg eigenlijk sponzig, dan heb je ook weer te maken met veel km's.
Vraag om eventuele rekeningen en het onderhoudsboekje, dat zegt weer erg veel indien dit aanwezig is met het verrichte onderhoud aan de auto.
Maar dit geld eigenlijk veel bij elk merk en type auto.
Laat anders een aankoop keuring verrichten bij de ANWB of de Dekra, tegenwoordig hebben we ook de TüV aankoopkeuring.
Reken dan wel op een onkosten post van ongeveer 285,00 euro, want dat kost deze aankoopkeuring, maar het kan u wel een hoop ellende schelen!!
U krijgt er dan wel een goed overzicht bij geleverd wat eventueel de problemen kunnen zijn, of dat deze auto met vlag en wimpel goed is bevonden.
Koop nooit overhaast een auto, er staan echt genoeg auto's te koop, denk echt nooit dat dit echt de laatste of de enige is in dat type en soort! Ga gewoon er lekker voor zitten, en stroop het intertnet even af, Google de naam even van de garage, of deze wel goed is, want er zit echt erg veel kaf onder het koren, en een slechte auto heeft u snel gekocht, daar is de aankoopkeuring dus voor, vermeld het wel even bij de handelaar of garage dat u dit wil gaan doen, en zet het door als het zelfs mag, als de auto naar uw zin is, altijd doen dus die aankoopkeuring.
Begin niet met een 6 cilinder, tenzij je dit echt zeer zeker wilt.
Kijk eens naar Jonas, begonnen met een 4 cilinder, en tot tevredenheid.
Het scheelt je echt veel in de knip met het onderhoud.
Heb je een handige pa of een familielid, dan is dit erg meegenomen in het budget en de uitgaven.
Ik zelf verricht vanaf het begin af aan dat ik auto rijd, zelf het onderhoud, repareer alles zelf, scheelt toch snel dik 40 tot 70 euro aan uur loon van de garage.
Ik heb een aantal vrienden en kennissen die een garage bedrijf hebben, dat is ook mooi meegenomen.
De onderdelen haal ik allemaal via ebay.de uit Duitsland vandaan, scheelt erg veel in prijs tegen Nederland!
Voorbeeld: de afneembare trekhaak van mijn E39 touring.
Afneembare trekhaak van Westfalia met kabelboom, kost in Nederland ruim 900,00 euro excl. montage.
Deze set koste mij in Duitsland slechts 399,90 euro incl. verzendkosten en BTW, de rest steek je lekker in je pocket, en kan daar weer andere dingen mee doen!
De montage heb ik dus zelf verricht.
Zo gaat dat met rem onderdelen en andere onderdelen net zo, soms met iets kleinere marges.
Dus indien u iets nodig heeft, kijk dan eerst op ebay.de
typ dan wel het gezochte onderdeel in in het Duits. Dat is het enige nadeel.
Ik wens u veel succes toe, met het vinden van de juiste auto.
Met vriendelijke groet,
Ad
Alle auto's kosten geld.
Koop altijd een auto met gezond verstand, neem altijd iemand mee die veel van auto's afweet, dat scheelt wel in de onkosten.
Bekijk altijd goed de carrosserie, en eventueel de onderzijde.
Bekijk ook de km stand en de pedaalrubbers en de stoelen, of deze zijn ingezakt.
Dit zegt vaak veel over de km. stand van de auto.
De pedaal rubbers zou je zeggen, ja, indien deze geen of weinig profiel hebben, dan zitten er aardig km's op de teller.
Als de stoelen niet meer zo stevig meer zitten, dus zeg eigenlijk sponzig, dan heb je ook weer te maken met veel km's.
Vraag om eventuele rekeningen en het onderhoudsboekje, dat zegt weer erg veel indien dit aanwezig is met het verrichte onderhoud aan de auto.
Maar dit geld eigenlijk veel bij elk merk en type auto.
Laat anders een aankoop keuring verrichten bij de ANWB of de Dekra, tegenwoordig hebben we ook de TüV aankoopkeuring.
Reken dan wel op een onkosten post van ongeveer 285,00 euro, want dat kost deze aankoopkeuring, maar het kan u wel een hoop ellende schelen!!
U krijgt er dan wel een goed overzicht bij geleverd wat eventueel de problemen kunnen zijn, of dat deze auto met vlag en wimpel goed is bevonden.
Koop nooit overhaast een auto, er staan echt genoeg auto's te koop, denk echt nooit dat dit echt de laatste of de enige is in dat type en soort! Ga gewoon er lekker voor zitten, en stroop het intertnet even af, Google de naam even van de garage, of deze wel goed is, want er zit echt erg veel kaf onder het koren, en een slechte auto heeft u snel gekocht, daar is de aankoopkeuring dus voor, vermeld het wel even bij de handelaar of garage dat u dit wil gaan doen, en zet het door als het zelfs mag, als de auto naar uw zin is, altijd doen dus die aankoopkeuring.
Begin niet met een 6 cilinder, tenzij je dit echt zeer zeker wilt.
Kijk eens naar Jonas, begonnen met een 4 cilinder, en tot tevredenheid.
Het scheelt je echt veel in de knip met het onderhoud.
Heb je een handige pa of een familielid, dan is dit erg meegenomen in het budget en de uitgaven.
Ik zelf verricht vanaf het begin af aan dat ik auto rijd, zelf het onderhoud, repareer alles zelf, scheelt toch snel dik 40 tot 70 euro aan uur loon van de garage.
Ik heb een aantal vrienden en kennissen die een garage bedrijf hebben, dat is ook mooi meegenomen.
De onderdelen haal ik allemaal via ebay.de uit Duitsland vandaan, scheelt erg veel in prijs tegen Nederland!
Voorbeeld: de afneembare trekhaak van mijn E39 touring.
Afneembare trekhaak van Westfalia met kabelboom, kost in Nederland ruim 900,00 euro excl. montage.
Deze set koste mij in Duitsland slechts 399,90 euro incl. verzendkosten en BTW, de rest steek je lekker in je pocket, en kan daar weer andere dingen mee doen!
De montage heb ik dus zelf verricht.
Zo gaat dat met rem onderdelen en andere onderdelen net zo, soms met iets kleinere marges.
Dus indien u iets nodig heeft, kijk dan eerst op ebay.de
typ dan wel het gezochte onderdeel in in het Duits. Dat is het enige nadeel.
Ik wens u veel succes toe, met het vinden van de juiste auto.

Met vriendelijke groet,
Ad
Bedankt voor jullie reactie''s.
Ik heb ongeveer rond de 4000 en een maandelijks inkomen rond de 2 300.
Welke zou ik het best kunnen kopen een e36 of e46? En dan een coupe of cabrio?
Groetjes Danny
Groetjes Danny
Naar mijn eigen inschatting moet je rekening gaan houden met tussen de 200 en 300 euro per maand aan de combinatie belasting/verzekering/onderhoud. Daar moet benzine nog bij komen. Met jou inkomen moet dat makkelijk kunnen. Tussen E36 en E46 zal dit weinig verschil maken.Danny538 wrote:Bedankt voor jullie reactie''s.
Groetjes Danny
Het verschil tussen de E46 en E36 is niet bijzonder groot. De E46 heeft wat meer snufjes op het dashboard en meer airbags etc. De E36 heeft een heel groot aanbod aan goedkope modellen die ongeveer van 1000 tot 3000 euro gaan. Afhankelijk van de kilometerstand en de staat van de auto. De E46 is een stuk duurder omdat deze jonger is en dus vaak in een betere staat zijn.
Persoonlijk zeg ik dat je als beginnende bestuurder het beste voor een E36 kan gaan. Het verschil is minimaal en als je hem een keer hardhandig met iets anders laat knuffelen (niet aan te raden), dan kan je er nog een kopen van het geld wat anders je anders in een E46 gestoken had. Doe je dat niet, dan kan je hem een paar jaar later gewoon weer verkopen voor een paar honderd euro minder. De E46 zal in die zelfde tijd sneller in prijs dalen.
Een cabrio is leuk, alleen met regen heb je er niks aan. En sinds we in Nederland wonen, regent het toch altijd. Als het buiten koud is, is het in je cabrio ook koud. De kap zal daar weinig verschil in maken. Owja, en de kap kan stuk, dat zal je bij een gewoon dak niet zo snel hebben. Uiteraard, zolang de zon wel schijnt. Is een cabrio natuurlijk geweldig.
Hahah rond de 200, 300. Met 2300 kocht ik geen e36 haha.
Maar bedankt voor jullie info ik heb er veel aan!
Danny
Maar bedankt voor jullie info ik heb er veel aan!
Danny
Dat is wel even een verschil inderdaad. In dat geval zou ik zeggen niet aan een BMW beginnen. De aanschafprijs van een E36 is vaak minder dan wat je er per jaar aan betaald. De inschatting van tussen de 200 en 300 euro in de maand is misschien wat aan de hoge kant. Maar ik neem aan dat je ook geld wil overhouden voor benzine en bier drinken etc.
Hallo,
Ik rij zelf een 318i e36. Mijn vaste kosten aan mijn auto zijn al honderd euro per maand aan verzekering en wegenbelasting. Als je dan nog je benzine en onderhoud erbij optelt kom je gauw boven de 200 euro uit.
Dus ik zou het in jouw geval niet voor gaan! Ik was ook het eigenwijze jongetje dat per se een bmw wou hebben. Rij er met veel plezier in, maar kost bakken geld hoor!
Ik rij zelf een 318i e36. Mijn vaste kosten aan mijn auto zijn al honderd euro per maand aan verzekering en wegenbelasting. Als je dan nog je benzine en onderhoud erbij optelt kom je gauw boven de 200 euro uit.
Dus ik zou het in jouw geval niet voor gaan! Ik was ook het eigenwijze jongetje dat per se een bmw wou hebben. Rij er met veel plezier in, maar kost bakken geld hoor!
een Bmw als eerste auto kopen is op zich een goed plan. en als je eerste indruk van de auto goed is, hoeft het niet te betekenen dat de auto in goede staat is ( spreek uit ervaring) en naar mijn mening moet je minimaal 1500 euro neertellen voor een goede auto helemaal bij een bmw. en daarbij is de e36 vaak afgetrapt
maar voor een hobbyist is een auto met problemen geen probleem denk ik. maar gewoon een testrit met de auto maken en kijken naar de zwakke punten van het type auto. veel succes iedereen!!

-
- 1e Versnelling
- Type Auto: E36 316i
een BMW als eerste auto is idd leuk,
Mijn voorkeur zou toch echt uitgaan naar de E36 sedan of touring, ik heb zelf een 316 sedan(mijn eerste auto)
en die heeft wat mankemente, ik dacht dat is zo op te lossen maar dat blijkt niet zo.
Dus let hoe dan ook op elektrische mankementen!
Mijn voorkeur zou toch echt uitgaan naar de E36 sedan of touring, ik heb zelf een 316 sedan(mijn eerste auto)
en die heeft wat mankemente, ik dacht dat is zo op te lossen maar dat blijkt niet zo.
Dus let hoe dan ook op elektrische mankementen!
Actief op Facebook en een Fan van de E36 serie?
Like ons dan!
http://www.facebook.com/BmwE36NoordNederland
Like ons dan!
http://www.facebook.com/BmwE36NoordNederland
-
- Neutraal
- Type Auto: E36 316i 1996
Ik zou voor een mooie e36 gaan die goed is onderhouden. Voor dat geld kun je wel een hele mooie vinden hou er wel altijd rekening mee dat je nog 300 a 400 euro evt reperatie kosten bijkomen of verborgen gebreken(zo niet dan heb je geluk) . Gewoon de tijd nemen als je 1 wilt kopen..
Eigenaar van:
1996 BMW E36 316i
1997 VW Vento TDI Rode i
1996 BMW E36 316i
1997 VW Vento TDI Rode i