BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

eerste bmw

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Campina
Neutraal

eerste bmw

Post by Campina »

hallo,

binnenkort word ik 18jaar en ik zou graag een bmw aanschaffen.
Ik ben van plan om een 316i van 2002 te kopen, of toch allesinds in die aard.
Veel mensen raden het mij af omdat het teveel kost qua inschrijving, tax en verzering, omdat ik nog jong ben.
Is dit echt zo of mag ik dat beschouwen als een cliché afrader?
Eventuele voorbeelden van jullie leeftijd en hoeveel jullie betalen?
Alvast bedankt ;)

dudiluty
Neutraal
Type Auto: 320D

Re: eerste bmw

Post by dudiluty »

verzekering zal voor jou erg duur zijn.. ik denk misschien wel a 100,- per maand! je hebt namelijk nog niets geen schadevrije jaren.

ook al heb je scooter gereden o.i d.. die schadevrije jaren tellen niet mee zover ik weet.

belasting kun je berekenen op de website van de beladting dienst. Houdersschapbelasting heet dat volgens mij..

gewoon kijken wat het gewicht van de auto is, en in welke provincie je woont.

en inschrijving? waar bij? je hoeft alleen de auto die jij kiest op jou naam te zetten.. kost een 10tje ongeveer.

je koopt je auto, zet hem op naam, verzekerd de auto gelijk. (belasting gaat automatisch in de meeste gevallen)

Topic Author
Campina
Neutraal

Post by Campina »

En raad je het af om een bmw te kopen als eerste auto?

dudiluty
Neutraal

Post by dudiluty »

je verzekering zal ongeveer redelijk het zelfde blijven.. waar wil je je auto laten verzekeren?

1 van de goedkoopste is verzekersnel.nl

waarom wil je met bmw beginnen dan?

Topic Author
Campina
Neutraal

Post by Campina »

omdat ik het coole auto's vind :p

dudiluty
Neutraal

Post by dudiluty »

haha ok..

nou ga eerst ff kijken of het voor jou uit kan;)

en.hou er ook rekening mee dat onderdelen etc vaak.ook wat duurder zijn!

mikemichiels93
Neutraal
Type Auto: 750i e38

Post by mikemichiels93 »

is het niet mogelijk om het te verzekeren op naam van je ouders?? hou er wel rekening mee dat je ouders niet blij zijn als je brokken maakt :duh:

ben zelf ook begonnen met een 316i (1991) 3maandjes mee gereden toen een 535i 1989, toen een 750i v12 van 1999 en nu een 330d van 2003 wordt binnenkort 20jaar en nooit niet problemen mee gehad sta gewoon op als 2de bestuurder.

op mijn eigen naam zou ik de 750 nie eens verzekerd krijgen maar de 330d (204pk) zou me een 140pleuro kosten aan verzekering :roll: dus denk dat je inderdaad om de 100euro zal zitten p.m op je iegen naam :shock:

Auto rijden kost nou eenmaal geld of het nou een volkswagen is of een bmw, vrienden van mij met gti's zijn vaker duurder uit aan onderhoud dan mij. Als je zelf een beetje handig bent is dat helemaal ideaal zo bespaar je bakken met geld aan garage uren :!:

Het verstandigste is als je een auto gaat aanschaffen en je zelf er niet veel verstand van hebt je een vriend mee neemt die e46 kennis heeft en je geen miskoop doet, koop ook niet te snel omdat je een auto wil hebben! want zo was ik ook :oops: probeer een goed onderhouden exemplaar te vinden.

dudiluty
Neutraal

Post by dudiluty »

de auto.op naam van ouders zetten kan ook inderdaad..

enige nadeel is dat je zelf niets geen noclaim opbouwt

mikemichiels93
Neutraal
Type Auto: 750i e38

Post by mikemichiels93 »

dudiluty wrote:de auto.op naam van ouders zetten kan ook inderdaad..

enige nadeel is dat je zelf niets geen noclaim opbouwt
Dat klopt alleen volgens mijn vader, het geld wat je spaart op die 5 jaar dat je beginnende bestuurder bent met verzekeren loont zich meer dan dat je noclaim opbouwt.
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”