BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Defecte motor en scheur in cillinderkop

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Brambo
Neutraal
Type Auto: E60 525i

Defecte motor en scheur in cillinderkop

Post by Brambo »

Ik heb een BMW E60 525i bwj 2004, ik heb deze particulier gekocht en heb hem nu ca 2 jaar en 30000km met gereden, staat nu op ca 160000km.
Ik merkte op dat mijn koelvloeistof om de paar dagen leeg was.Ook de olie moest regelmatig bijgevuld worden.Na een langere rit naar de Belgische Ardennen begon mijn motor een tikkend geluid te krijgen en hoorde ik mijn ventillator hard werken.Ik heb alleen de lampjes van mijn koelvloeistof gezien, dat die leeg was, waarna ik weer heb bijgevuld.

Toen heb ik mn wagen naar de BMW dealer gebracht, dag erna telefoon gekregen met de melding dat ze vermoeden dat het een lekke koppaking gaat zijn aangezien er met de compressietest geen lekkages gezien waren.
Ik heb mijn wagen uit de BMW garage gehaald uit vrees voor zware kosten en naar een universele garage in Belgie gebracht.Daar hebben ze de motor gedemonteerd en de cillinderkop naar een extrene firma gestuurd ter controle op scheurtjes.
De cillinderkop was gescheurd en de motor had een kleine revisie nodig.
Prijsopgave was tussen de 7000 en 8000 euro naargelang ik kies voor een gereviseerde of nieuwe motor/cillinderkop.

Aangezien de kosten zo hoog zijn heb ik naar de BMW dealer gebeld om te vragen wat bij hun de prijs was voor een gereviseerde motor/cillinderkop.Dat was 4900 euro met 2 jaar BMW garantie.Dus ik heb BMW de opdracht gegeven om mijn auto incl (gedemonteerde) motoronderdelen op te halen uit de garage in Belgie.
Als ik nu alles bij mekaar ga tellen ( demonteren en testen cillinderkop bij Belgische garage) 900euro, transport auto van Belgie naar Nederland ca 200euro, gereviseerde motor/cillinder 4900euo, monteren weet ik nog niet, ...dan kom ik denk ik nog goedkoper uit dan dat ik het bij die Belgische garage zou laten doen.

Nu stel ik me de vraag hoe dit is kunnen gebeuren, ik heb altijd normaal gereden met de wagen, altijd op tijd zn onderhoud, en of ik van BMW iets kan verwachten qua garantie, kosten die ik heb gelopen.
Je moet het maar meemaken deze miserie.
Post Reply

Return to “2004 - 2009 (E60,E61)”