Uit de APK keuring is gekomen dat m'n fuseekogel aan vervanging toe is. Maar dan zal de hele draagarmen vervangen moeten worden. Heeft iemand ervaring met het uitwisselen van draagarmen. Aan de voorzijde. Heb je hier speciaal gereedschap nodig? Is er eventueel een how to do van? Ik wil de draagarmen bestellen bij offenga. Is dit goede kwaliteit?
Het gaat om een 320d uit oktober 2001(facelift model)
Alvast bedankt voor jullie reactie.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Draagarmen vervangen
Moderator: Moderator Team
-
The blue one
- Neutraal
- Type Auto: Bmw 320 Estoril
-
325i
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Re: Draagarmen vervangen
Kogels is idd een big problem bij BMW.
Draagarm vervangen is relatief makkelijk en met het juiste gereedschap volgens mij ook een losse kogel te vervangen.
Ik zelf doe altijd de gehele arm.
Wat betreft een kwailteit moet je eerst weten wat voor een merk draagarm het is vaak is het een MOOG en ach die zijn redelijk en andere armen zullen echt niet veel slechter of beter zijn.
Voor E36 krijg je armen met verstevigde kogels wellicht dus voor E46 ook
Draagarm vervangen is relatief makkelijk en met het juiste gereedschap volgens mij ook een losse kogel te vervangen.
Ik zelf doe altijd de gehele arm.
Wat betreft een kwailteit moet je eerst weten wat voor een merk draagarm het is vaak is het een MOOG en ach die zijn redelijk en andere armen zullen echt niet veel slechter of beter zijn.
Voor E36 krijg je armen met verstevigde kogels wellicht dus voor E46 ook
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
-
The blue one
- Neutraal
Okeej top. Wat versta je onder juiste gereedschap? Zijn er speciaaltjes voor nodig?
-
325i
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Je moet 1 bevestingspunt met rubber eraf halen nieuw rubber erin persen en dan weer op de nieuwe draagarm persen.
Verder is een fuseevork om de oude los te maken ook niet verkeerd om te hebben al gaat het met een paar goeie rake klappen meestal ook vrij snel los
Dus je moet wel een pers hebben of even ergens het rubber erin laten persen
Verder is een fuseevork om de oude los te maken ook niet verkeerd om te hebben al gaat het met een paar goeie rake klappen meestal ook vrij snel los
Dus je moet wel een pers hebben of even ergens het rubber erin laten persen
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
-
The blue one
- Neutraal
Bedoel je dit rubber?
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/06/73/30
Persen moet wel lukken. Dat doe ik op me werk.fuseekogel vork heb ik ook dus als ik het zo lees moet het wel lukken!!!
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/06/73/30
Persen moet wel lukken. Dat doe ik op me werk.fuseekogel vork heb ik ook dus als ik het zo lees moet het wel lukken!!!