BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Aanschaf bmw 318I

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
ArnoldG
Neutraal

Aanschaf bmw 318I

Post by ArnoldG »

Goede avond,

Ik ben helemaal nieuw hier op het forum dus als dit bericht in het verkeerde subforum is geplaatst , mijn excuses.
Heb er weinig verstand van, ik meld het maar even :)

Ik ben nu 18 jaar en 6 maandjes oud en druk bezig met het rijbewijs.
Nu heb ik altijd als eerste auto een BMW willen hebben.

Nu viel mijn oog op het model 318i uit de jaartallen 1999 t/m 2002.
Zijn dit redelijke auto's?
Ik ga er niet veel mee rijden, de auto zal vooral voor de hobby worden gebruikt.

Ik heb via de kennisbank al het één en ander gelezen over waar op te letten bij aanschaf van een BMW
Nu heb ik een paar vraagjes over het aanschaffen van zo'n auto.

- Wat zijn de echt zwakke punten?( fuseerkogels heb ik al iets over gelezen)
- Hoelang gaat een 4 cilinder motor mee bij normaal onderhoud?
- Ik heb een mooie 318i (4 eigenaren, bj 2000) zien staan met ruim 200K op de teller, schrikt dit jullie af?

Mijn vriend is automonteur. Het is waarschijnlijk slim om iemand mee te nemen met verstand van zaken.
Als je een auto koopt is het dan slim om hem daar in de buurt even op de brug te zetten?

Verder nog tips?

Met vriendelijke groet,

Arnold

Michelp2
Neutraal
Type Auto: E46 318i Executive Sedan

Re: Aanschaf bmw 318I

Post by Michelp2 »

Ik heb een 318i met 290.000 op de teller. Rijd nog geweldig. Mijn vader rijd een BMW 530d ( diesel wel is waar ) met ruim 4 ton op de teller. Rijd nog geweldig. Het gaat erom hoe de auto is onderhouden en hoe er mee is gereden. Mijn auto was afkomstig van een liefhebber, en daarvoor van een BMW monteur. Redelijk goede historie lijkt mij.

bimmer
4e Versnelling
Type Auto: 318i (E46)

Re: Aanschaf bmw 318I

Post by bimmer »

Zwakke punten zijn de veren, ik had er 3 gebroken en volgens de anwb kwam dit regelmatig voor bij de e46.

Verder gaan de lambda sonde en luchtmassameter snel stuk.

ik zou er geen kopen met meer dan 2 ton op de klok.maar als zeer goed onderhouden zijn kunnen ze het wel makkelijk hebben.
Post Reply

Return to “Algemeen”