Daarom vroeg ik ook al of hij zwaar schakelde. Gelukkig is er dan geen mechanisch defect.
Daar dacht ik namelijk bijna wel aan, omdat je aangaf specifiek problemen met de eerste versnelling te hebben.
Maar goed, het is niet eenvoudig een goede diagnose te geven van achter je computer natuurlijk.
Wel goed dat je dan toch even langs de garage bent geweest. Zij kunnen jouw problemen dan aan den lijve ondervinden.
En verse bakolie klinkt ook best wel als een aannemelijke verklaring.
Laat even weten of het verversen heeft geholpen.
Zoals ik al zei, soms is het een heel simpel dingetje waarmee het opgelost is. Gelukkig maar.
Ik hoop dat hiermee alles weer goed is.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
BMW 316i - Problemen met eerste versnelling
Moderator: Moderator Team
-
Sander86
- Neutraal
- Type Auto: E36 316i 1996
Re: BMW 316i - Problemen met eerste versnelling
Ik laat het binnenkort verversen in de hoop dat het dan opgelost is..Ik laat het nog wel even weten als het ververst is.
Eigenaar van:
1996 BMW E36 316i
1997 VW Vento TDI Rode i
1996 BMW E36 316i
1997 VW Vento TDI Rode i
-
Sander86
- Neutraal
Ik ga het komend weekend verversen en heb besloten om het zelf te gaan heb al gezien hoe dat moet een makkie
Wel zit ik nog even over het juiste olie in het boekje staat ATF olie maar daar zit ook nog weer verschil in?(ook qua prijs) iemand een idee?
Eigenaar van:
1996 BMW E36 316i
1997 VW Vento TDI Rode i
1996 BMW E36 316i
1997 VW Vento TDI Rode i
-
Sander86
- Neutraal
Volgens kroon olie met dit erin ATF Dexron II-D maar ik betwijfel dat?
Eigenaar van:
1996 BMW E36 316i
1997 VW Vento TDI Rode i
1996 BMW E36 316i
1997 VW Vento TDI Rode i
Ik heb dit ook even gevraagd aan een vriend en het klopt.
Staat als het goed is op een sticker aan de zijkant van de bak (ik dacht rechts, weet niet zeker precies) (ATF of ATF II staat er op, lijkt me logisch) Die ATF Dexron II-D van Kroon is zeker goed.
ATF is normaal gesproken een automatenbak-olie, maar bij BMW moet dit er gewoon in. Volgens mij is het ook online op te zoeken of in je serviceboekje. Maar goed, volgens mij klopt het wel.
Staat als het goed is op een sticker aan de zijkant van de bak (ik dacht rechts, weet niet zeker precies) (ATF of ATF II staat er op, lijkt me logisch) Die ATF Dexron II-D van Kroon is zeker goed.
ATF is normaal gesproken een automatenbak-olie, maar bij BMW moet dit er gewoon in. Volgens mij is het ook online op te zoeken of in je serviceboekje. Maar goed, volgens mij klopt het wel.
Even een update:
Inmiddels na een hoop gedoe is uiteindelijk de koppelingscilinder vervangen. De auto schakelt nu gelukkig weer prima, echter schiet hij helaas nog af en toe uit z'n 1. Dit gebeurt alleen de koppeling erg langzaam op laat komen (bij flink snel optrekken gaat 't prima, echter is dat uiteraard niet handig als er een auto voor je staat...
).
Ik heb besloten er voorlopig geen aandacht aan te besteden en ga er maar mee leven. Geen zin om weer in discussie te gaan met de garage. Ben blij dat ie iig weer rijdt!
Inmiddels na een hoop gedoe is uiteindelijk de koppelingscilinder vervangen. De auto schakelt nu gelukkig weer prima, echter schiet hij helaas nog af en toe uit z'n 1. Dit gebeurt alleen de koppeling erg langzaam op laat komen (bij flink snel optrekken gaat 't prima, echter is dat uiteraard niet handig als er een auto voor je staat...
Ik heb besloten er voorlopig geen aandacht aan te besteden en ga er maar mee leven. Geen zin om weer in discussie te gaan met de garage. Ben blij dat ie iig weer rijdt!