BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
twee pirouetjes gemaakt, andere banden?
Moderator: Moderator Team
twee pirouetjes gemaakt, andere banden?
Hallo ik ben Martin, heb sinds twee weken een 316TI Compact uit 2001 (velvetblau) en heb vandaag 2 pirouetjes gemaakt. Gelukkig geen schade, wel geschrokken. Heb ik gewoon teveel gas gegeven, is deze auto erg onbetrouwbaar, of kan het misschien aan de banden liggen, het wegdek was namelijk nogal nat?
Voor liggen Altimax UHR 205/50/17/93W
en achter Minerva F105 225/45/17/94W
Orgineel horen er 195/65/15 banden op, is het raadzaam de banden te vervangen? ik weet niet hoe oud ze zijn.
Bedankt,
martin
Voor liggen Altimax UHR 205/50/17/93W
en achter Minerva F105 225/45/17/94W
Orgineel horen er 195/65/15 banden op, is het raadzaam de banden te vervangen? ik weet niet hoe oud ze zijn.
Bedankt,
martin
Re: twee pirouetjes gemaakt, andere banden?
Minder gas geven lijkt me de beste oplossing
Mvg hans
Mvg hans
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
-
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Het is in ieder geval geen kwaliteits band wat je erop hebt.
En die hoeveelheid gas dat ligt er net aan ik heb toch echt last om een 316i een beetje aan het driften te krijgen.
Dan is het momenteel wel gewoon op veel plaatsen erg glad vooral in de avond dus kwalteitsbanden en nu het liefst winterbanden is geen overbodige luxe
En die hoeveelheid gas dat ligt er net aan ik heb toch echt last om een 316i een beetje aan het driften te krijgen.
Dan is het momenteel wel gewoon op veel plaatsen erg glad vooral in de avond dus kwalteitsbanden en nu het liefst winterbanden is geen overbodige luxe
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Ok bedankt voormjullie reactie. Ik laat er morgen meteen andere banden onderzetten. Wil er eigenlijk all weatherbanden onderdoen, hoop dat ik dan de rontondes weer normaal kan nemen. Ben niet gewend een BMW te rijden (althans geen auto), en gaf met mijn oude renault altijd een dot gas in de bochten. Maakt het wat uit dat de bandmaten voor en achter verschillen?
-
- 1e Versnelling
- Type Auto: E36 316i touring "99
Heb je weleens gedacht aan het fenomeen voorwielaandrijving (Renault) en achterwielaandrijving (BMW). Als je met glad weer, zoals nu in een bocht gas geeft bestaat de kans dat hij aan de achterkant uitbreekt en dat overkomt jou nu. Een voorwielaandrijving stuurt en reageert anders dan de achterwielaandrijving. Je moet nu gewoon opletten anders is je compact in know time een mini compact.
Even niet teveel je rechtervoet gebruiken. Er vallen nl. al genoeg doden op de weg.
Succes,
Willem
Even niet teveel je rechtervoet gebruiken. Er vallen nl. al genoeg doden op de weg.
Succes,
Willem
Ja je hebt gelijk, maar ik vind deze bmw wel erg snel uitbreken. Ik durfde nauwelijks meer een bocht te nemen, en vreesde een miskoop. Ik hoop dat dat met andere banden beter is. En mijn rijstijl wat aanpassen kan natuurlijk nooit kwaad.
-
- 3e Versnelling
- Type Auto: 118I
Voorheen heb ik ook een achterwielaandrijver van een (snel) ander merk gereden en daar mee heb ik wel geleerd onder ongunstige weersomstandigheden voorzichtiger te rijden. Geen overbodige actie hoor!
Verba volant, scripta manent.
Ja maar toch blijf ik het vreemd vinden, gisteravond, rotonde, vrij nieuw wegdek, regen, en hup daar ging ie...een halve pitouette. Vanochtend, stond voor stoplicht om rechts af te slaan, denk nog een keer testen en pittig wegtrekken, en hup weer in de slip...Wel weer regen en natwegdek, maar dat zijn toch vrij normale weersomstandigheden in Nederland...
Maar goed, bedankt voor jullie reacties...
beste ,
ligt niet aan je auto of een miskoop .
het zijn gewoon slechte banden , dus leg er snel nieuwe banden op.
of je gaan inderdaad iets te snel door bochten kan ook maar toch eens kijken voor nieuwe banden ,
bij mij liggen er Maxis op 225 r17 . en hij is niet meer weg tekrijgen wat ik ook doe . en ik heb nog wel een 323ci .
grnico
ligt niet aan je auto of een miskoop .
het zijn gewoon slechte banden , dus leg er snel nieuwe banden op.
of je gaan inderdaad iets te snel door bochten kan ook maar toch eens kijken voor nieuwe banden ,
bij mij liggen er Maxis op 225 r17 . en hij is niet meer weg tekrijgen wat ik ook doe . en ik heb nog wel een 323ci .
grnico
the Big M says enough
-
- Neutraal
- Type Auto: 318iS
je hebt gwn werkelijk slechte banden erop zittenMartinG wrote:Ja maar toch blijf ik het vreemd vinden, gisteravond, rotonde, vrij nieuw wegdek, regen, en hup daar ging ie...een halve pitouette. Vanochtend, stond voor stoplicht om rechts af te slaan, denk nog een keer testen en pittig wegtrekken, en hup weer in de slip...Wel weer regen en natwegdek, maar dat zijn toch vrij normale weersomstandigheden in Nederland...
ik ken dit en heb het ook meegemaakt
in de racerij wordt niet voor niets achteriwlaanrdijving gebruikt
dus slecht is het zeker niet
maar je moet wel goede banden hebben
en logischerwijs in slechte omstandigheden je rijgedrag aanpassen
bij een een fwd heb je last van oonderstuur
bij een rwd overstuur
zelfs een underpowered 316i krijg je in de slip! dat is wat anders dan een drift
bij drift heb je power nodig en dat heeft een 316i niet
iedere auto kan in de slip raken bij slecht weggedrag en banden