BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Schakel pook positie!

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Mick79
Neutraal

Schakel pook positie!

Post by Mick79 »

Ben bezig met de aanschaf van een 330D. Het is een hele mooie auto uit 2000 met slechte 186.000 km op de teller.
Verbazing wekkend zit er geen steenslag op de voorbumper en motorkap. Lijkt niet overgespoten, geen dingen die duiden op een schade geval. Toch heeft de voorruit wel een paar dutsjes.

Maar het geen mij zorgen maakt is de versnellingsbak (handgeschakeld 5 speed).
Ik verbaasde me erover dat met het schakelen er bijna geen weerstand te voelen is.
Tevens staat de pook in zijn neutrale stand voor de 5 de versnelling en niet voor de 3 en de 4de.
Dit maakt het schakelen naar de 3 en de 4 wat lastig omdat je de midden positie moet opzoeken.

Weet iemand wat dit kan zijn, hoe te verhelpen en eventuele kosten?

Thanks,

Mick

margera
Neutraal
Type Auto: bmw e 46 320d

Re: Schakel pook positie!

Post by margera »

k heb het bij mijn 320d e46 ook, en ken er nog met hetzelfde probleem..
slijtage... ik had er de eerste 500km ook moeite mee , maar het went echt zodat je geen last ervan zult hebben

groet

Topic Author
Mick79
Neutraal

Re: Schakel pook positie!

Post by Mick79 »

Thanks!

Inmiddels heb ik de auto gekocht en hoop er het maar het beste van.
Ik kan er prima mee leven zolang de bak verder maar blijft functioneren.
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”