Ik heb sinds afgelopen vrijdagavond het volgende probleem, waarvoor ik zometeen de garage even ga raadplegen, maar wellicht weet iemand hier waar het aan ligt (en wat he om en nabij zal kosten aan reparatiekosten).
1. Starten doet de auto (E36, 316i bouwjaar 1993) gewoon zoals het hoort
2. Stationair lopen verloopt uitermate moeizaam en uitvalkans is groot (3 op de 4 keer)
3. Bij gas geven in de eerste of tweede versnelling lijkt het alsof er geen reactie plaatsvindt, tenzij het gaspedaal compleet plat wordt ingetrapt (in dat geval schiet het toerental ook ineens omhoog en de auto met een schok vooruit)
4. Bij snelheden boven de 80 was er weinig aan de hand (vandaag nog niet getest)
5. Bij een constante snelheid van ca. 50 schokt de auto en een constante snelheid onder de 40 is nauwelijks mogelijk.
Op google kwam ik niet verder dan mogelijk een verstopt brandstoffilter, maar het moet gezegd worden dat ik technisch nog altijd niet echt goed op de hoogte ben, dus vandaar mijn vraag hier.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
onregelmatig stationair en uitvallen/schokken bij gasgeven
Moderator: Moderator Team
-
BMWBrabant1981
- Neutraal
- Type Auto: E36 316i Sedan
-
BMWBrabant1981
- Neutraal
Re: onregelmatig stationair en uitvallen/schokken bij gasgev
Update:
Ik kom zojuist bij mijn garage vandaan. Het hele verhaal voorgelegd en daar dacht men nog zonder te kijken (diagnose gebeurt vandaag of morgen) aan:
- bougies
- brandstoffilter
- bougiekabels
- bobine
Is een van deze mogelijkheden zinniger/waarschijnlijker dan een ander en zitten ze in de juiste richting te denken?
Ik kom zojuist bij mijn garage vandaan. Het hele verhaal voorgelegd en daar dacht men nog zonder te kijken (diagnose gebeurt vandaag of morgen) aan:
- bougies
- brandstoffilter
- bougiekabels
- bobine
Is een van deze mogelijkheden zinniger/waarschijnlijker dan een ander en zitten ze in de juiste richting te denken?
-
325i
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Ik denk eerder aan een luchtmassameter of een krukas positiesensor
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
-
BMWBrabant1981
- Neutraal
Wat gaat dat reparatie- en kostentechnisch inhouden als het zo is. Kun je mij, als totale technische leek uitleggen a) waarom je denkt wat je denkt en b) wat de werking is van de in jouw post genoemde onderdelen?
Bij voorbaat alweer hartelijk dank voor de reactie
Bij voorbaat alweer hartelijk dank voor de reactie
Bougies, brandstoffilter, bougiekabels en bobine kan samen zomaar een 200 euro zijn excl. werkloon, maar dat kunnen ze je vantevoren vertellen.
Mocht he de LMM zijn, dan kunnen ze dit ook uitlezen denk ik? En ook die kosten zijn zo op te vragen!
Mocht he de LMM zijn, dan kunnen ze dit ook uitlezen denk ik? En ook die kosten zijn zo op te vragen!
probeer eerst een flesje Injectie reiniger ik had precies het zelfde probleem dit er in gegooit niks meer aan de hand ..
-
325i
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Zou kunnen maar aangezien een BMW niet gevoelig is op injectors denk ik iets anders
maar voor die paar euro kan je het zeker proberen.
Krukassensor denk ik zelf ook niet als die defect is loopt de auto meestal helemaal niet.
Hoe loopt de auto eigenlijk als je de stekker van de LMM afhaalt??
Maar om te zeggen wat de oplossing kost is lastig dan zal je eerst zeker moeten weten wat het is
maar voor die paar euro kan je het zeker proberen.
Krukassensor denk ik zelf ook niet als die defect is loopt de auto meestal helemaal niet.
Hoe loopt de auto eigenlijk als je de stekker van de LMM afhaalt??
Maar om te zeggen wat de oplossing kost is lastig dan zal je eerst zeker moeten weten wat het is
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000