Beste Allen,
Na enkele jaren gereden te hebben in een opel astra ben ik nu van plan om een 3 serie aan te schaffen. Inmiddels heb ik een 316i executive uit 1999 met 180.000 km op het oog. Hierbij heb ik enkele vragen en hoop dat jullie hier mij in kunnen adviseren..
Allereerst, is het verstandig om een auto van die leeftijd met redelijk veel km's aan te schaffen? Normaal gesproken zou ik een benzine auto met een dergelijk km-stand niet aanschaffen, maar omdat dit 'een BMW' is heb ik stiekem de neiging om te denken dat deze auto nog heel makkelijk het dubbele aan km-stand kan halen.
Verder zou ik het zeer op prijs stellen als jullie specifiek 3 serie aandachtspunten kunnen opsommen waarop ik moet letten tijdens de testrit. Ik zag op internet al dat kapotte bogies en olie lekkage voor kan komen bij deze auto's. Hoe kan ik controleren of deze auto daar ook last van heeft? Wat zijn andere bekende problemen??
kortom, ik hoor graag jullie mening/advies/ervaringen..
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
aanschaf 3serie
Moderator: Moderator Team