BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Kachel ventilator blijft blazen zonder contact e46

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Earth
Neutraal
Type Auto: 316i

Kachel ventilator blijft blazen zonder contact e46

Post by Earth »

Heeft iemand het eerder meegemaakt dat de interieurventilator blijft blazen zonder dat je contact hebt?
(316i 2000)
Mijn auto stond al een tijdje stil (jaar). Na het overstarten liep hij als een zonnetje niks aan het handje.
Maar bij het uitzetten bleek dat de fan niet uitging. (Dus de enigste oplossing is zekering trekken)
nu ben ik inmiddels aan het probleemoplossen gegaan en heb eerst het relais gecontroleerd dat werkt naar behoren.
Dus zit ik nu te denken aan de kachel weerstand. Maar heel logisch lijkt mij dat niet want als de auto loopt werkt de verwarming wel(temperatuur, fanregelaar, kleppen etc.)
Heeft iemand een beter idee of misschien wel een oplossing? :roll:

balikci
Neutraal
Type Auto: bmw 6 serie

Re: Kachel ventilator blijft blazen zonder contact e46

Post by balikci »

Hallo,
Ik zou toch maar het probleem bij de kachel weerstand zoeken.

Hoewieloewie
Neutraal
Type Auto: E46 316i 2004

Re: Kachel ventilator blijft blazen zonder contact e46

Post by Hoewieloewie »

Hoi,
Ik heb vorig jaar hetzelfde gehad. Ik kwam thuis en zette het contact af. De ventilator bleef toen op de hoogste stand doordraaien. Ik heb de zekering eruit gehaald en toen stopte ie (natuurlijk). Vervolgens is de kachelweerstand vernieuwd. Toen werkte het nog niet want er moest een zekering bijgeplaatst worden. Waarom weet ik nog niet want ik had er een zekering uitgetrokken en toen die teruggeplaatst werd, werkte het nog niet. Op een andere plek (zie zekeringenoverzicht) werd een zekering bijgeplaatst en toen werkte alles weer normaal. Overigens was wel een ander type kachelweerstand geplaatst dan origineel. De originele werd namelijk niet meer geleverd omdat ie vervangen was door een ander type.

Samenvattend lijkt me jouw probleem de kachelweerstand te zijn. Is ie vervangen en doet ie het dan nog niet, dan zekering bijplaatsen op lege plek die ook met de aanjager te maken heeft.

Succes!!
BMW 316i 1800 E46, N42B18A motor, bj. 2004. :ja:
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”