Het instrumentenpaneel van mijn E36 valt af en toe uit tijdens het rijden.
Hij springt dan soms meteen en soms na een tijdje ineens weer aan....
Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe dit op te lossen is?
Bvd!
E36 318ti Compact Zwart 1996
E30 320i Sedan Calypsorood 1991
E36 328i Coupe Cosmoszwart 1995
E28 520i Sedan Blauw 1982
Ik heb datzelfde probleem met mijn auto , alleen de km teller en de brandstof verbruiksmeter vallen uit , maar gaan vanzelf weer terug aan na enkele sec...
waar baseer je het op? eennieuwe teller.....het is iets met aansluiting in het elektrische circuit....
Ergens las ik dat HET ook te maken heeft met waterafvoer.....nl indien ik na de wasstraat ging rijden,het helemaal een dolle boel werd.....af en aan/vele keren achter elkaar uitval van alle aanwijzers in dashboard....
weet iemand waar dat waterafvoer mis gaat ...en te verhelpen?
insturmentenpaneel is een bekend euvel en komt volgens mij bij alle E36`s voor er gaat een diode kapot op de printplaat en das nogal lastig te vervangen.
Als er water in de auto komt zal het zeker niet bevordelijk zijn voor je bedrading en eventuele printplaten maar dan zou je vloermat wel nat moeten zijn.
Stekkers controleren op eventuele oxidatie is uiteraard altijd even snel gedaan alleen ga er maar niet van uit
Ben ik weer
Hij is inmiddels verkocht.
Toeval is wel dat ik nu een soortgelijk met mijn nieuwe auto heb. Daar vervang ik de tellerbak gewoon, niet moeilijk doen.
Bedankt voor alle reacties
E36 318ti Compact Zwart 1996
E30 320i Sedan Calypsorood 1991
E36 328i Coupe Cosmoszwart 1995
E28 520i Sedan Blauw 1982
Ik heb het geluk dat ik het dashboard van een 325i op de sloop heb gevonden. Nu heb ik een klein vraagje : waar worden de tellerstanden bijgehouden : in het dashboard of in de boordcomputer ? In het eerste geval zou ik de teller moeten laten resetten op de juiste kilometerstanden voor ik met mijn bimmer naar de automobielinspectie rij.
Even mijn vorige posting aanvullen : de tellerstanden worden in het dashboard zelf bijgehouden. Ik ben er wel van geschrokken dat het zo eenvoudig is om die te vervangen : 2 parkerschroeven losdraaien en draden ontkoppelen (de aansluitingen zijn echt dummyproof)- nieuwe console aankoppelen, in het dashboard schuiven en de parkerschroeven terug vastzetten. Je hoeft er zelfs niet je stuurwiel voor te verwijderen als je een beetje handig bent.