BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

bmw verliest power of toerental blijft hangen.

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
perrke
Neutraal
Type Auto: bmw318I E46

bmw verliest power of toerental blijft hangen.

Post by perrke »

hallo beste mensen. Ik heb geen diepe bmw kennis daarom zal ik het verhaal zo gedetailleerd mogelijk proberen te omschrijven.

1 maand terug:
Af en toe als ik de auto starte en begon te rijden merkte ik dat ik in de tweede versnelling power miste. Ik duwde het gas bijvoorbeeld helemaal in en bij 4000t bleef het metertje hangen. Als ik dan een minuutje of 2 reed of ik de auto eens goed doortrok in de 3 dmv het gas helemaal in te trappen en tot een 5.500 toeren te laten gaan, vervolgens voelde ik dat hij in de 2e versnelling weer prima optrok. Daarna rijdt hij verder helemaal perfect

1 week terug
Vorige week wil ik wegrijden en ik merk dat ik in de eerste versnelling al power mis. ik hou het gas ingedrukt hij blijft bij 2000 toeren hangen. De auto begint te schokken. ik trap het gas medere malen helemaal in de eerste en tweede versnelling omdat de vorige keren het probleem hiermee verholpen was. Maar dit keer niet, het toerental valt zelfs terug naar 1000 toeren en de auto blijft schokkende bewegingen maken. Na een tijdje proberen in de 1e 2e en 3e versnelling lukt het me om de auto door te trekken en daarna is het probleem verholpen.

vandaag ben ik Super plus (98) gaan tanken in duitsland en normaal tank ik gewoon 95 als het ik deze halve tank 98 leeg zou rijden zou het probleem verholpen kunnen zijn alsdus de garage. ik heb ook een fles kleppereiniger toegevoegd aan de tank. ik merk nog geen verschil maar ik wil in ieder geval al jullie mening graag hierover horen wat dit probleem. Dan heb ik in ieder geval al een aantal dingen waar ik naar kan kijken mocht het probleem hiermee niet verholpen worden want ik ben er bang voor.
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”