BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

118 I ( F 20 ) vragen

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Leeuwen999
1e Versnelling
Type Auto: 118I ( 2015 )

118 I ( F 20 ) vragen

Post by Leeuwen999 »

Hallo,

Ik heb sinds kort het nieuwe type 118 I, ben ik best tevreden over, maar ik heb wel een paar vragen.
In het boekje staat dat ik in de personele instellingen kan opslaan in welke stand ik rijd, hij zou dit vast moeten houden, Ik rijd normaal in de sport stand, maar hij springt elke keer na uitzetten weer terug in de comfort stand. Enig idee hoe ik hem in de sport-stand kan laten staan ?
De achterruit wordt bij ingechakelde verwarming alleen warm bij de bogen terwijl ernaast ook nog lijnen zitten, is dit normaal ?
De motor trilt meer dan de oude atmosferische motoren, is dit bij jullie ( andere 118 I F 20 rijders ) ook zo ? Dit moet volgens de dealer na inrijden en als ik verder doortrek overgaan, klopt dat ?

Hopelijk is hier nog een gebruiker waarmee ik wat ervaringen uit zou kunnen wisselen

B.v.d. Arie

Topic Author
Leeuwen999
1e Versnelling

Re: 118 I ( F 20 ) vragen

Post by Leeuwen999 »

Is er hier niemand met een 118 I ( F20 ) ?
Ervaringen met 114 I of 116 I zijn natuurlijk ook welkom

Gr Arie

Gio
Neutraal
Type Auto: 118i F20

Post by Gio »

Beste Arie,

Ik rijdt zelf ook een 118i F20 en het gekke is, dat bij mij de settings m.b.t. het rijdersprofiel 'sport' in het begin gewoon onthouden werd.
Maar ik denk dat sinds de auto een keer bij de dealer een update gehad heeft, deze optie vervallen is :(
Volgens mijn info kan dit ook niet (meer), je kunt alleen settings per profiel instellen, maar een 'default' profiel niet (heel jammer).
Dus je zal het toch elke keer handmatig moeten doen.

Wat betreft de achterruit verwarming, dit klopt en om de bogen heen zit als ik het goed heb de antenne verwerkt in de ruit.

De trilling, ja de BMW N13 B16 loopt inderdaad niet met een typische BMW laufkultur...helaas wordt dit niet veel beter naarmate de tijd en kilometers vorderen. Het heeft te maken met de directe inspuiting van het motorblok. Dus weinig aan te doen ook. Maar tegenwoordig is dit bij alle moderne turbomotoren om deze redenen wel een beetje het geval. Het worden benzinemotoren met een soort van dieselkarakter om het zo maar even te noemen.

Gr

Gio

Topic Author
Leeuwen999
1e Versnelling

Post by Leeuwen999 »

Bedankt voor de reactie Gio,

Helaas van de loopcultuur ( en de ander zaken ). Is misschien een "normaal" geval voor de huidige turbo-motoren, maar bij de Volvo V40 waar ik ook in gereden heb was het niet zo. Dat is ook een 1600 turbo-motor ( nou is het me in eerste instantie bij de 118 I testrit ook niet zo opgevallen ).
Jammer, als dit "normaal" is zal dit mijn laatste BMW zijn vrees ik ( niet mijn ding dat trillen, veel minder kwaliteitsgevoel ), ik verwacht van een kwaliteitsmerk als BMW dat ze een dergelijk probleem oplossen ( de dealer gaf ook al aan dat de loop normaal is ).
Hopelijk komen er ook nog reacties van mensen die wel voor elkaar gekregen hebben dat het opgelost werd ( of het niet ervaren )

Gr Arie

twente
Neutraal
Type Auto: bmw 1 f20 118i

Post by twente »

hoeveel km heeft jullie bmw gelopen, ik heb de trillingen nog niet
opgemerkt nu 2000 km gereden, wil hem wel gaan chippen, iemand
ervaring mee ?

Topic Author
Leeuwen999
1e Versnelling

Post by Leeuwen999 »

Ik heb mijn 118 nu ruim twee maanden en bijna 4000 km er op staan. Trillen was al vanaf het begin. Bijzonder is dat het niet altijd even erg is en ik er ook nog niet achter ben wat het beinvloed. Bij uitlezen vindt men geen oorzaak ( zegt me weinig trouwens, bij een vorige BMW had ik een probleem, kon men ook nix uitlezen, na vervangen bobines/bougies liep de auto echter wel goed ).
Als je gaat chippen laat even weten of het resultaat is ( garantie al verlopen dan ? deze vervalt namelijk als ze het bij BMW merken ).
Wat is trouwens de reden dat je gaat chippen, meer vermogen of meer koppen of anders ( vermogen/koppel vindt ik op zich voldoende )

Gr Arie

twente
Neutraal
Type Auto: bmw 1 f20 118i

Post by twente »

ik wil er een er een http://www.promotech-tuning.nl/
tussen monteren, als hij naar de dealer gaat haal ik het kasje er uit
voor 400 euro vind ik dit het waard, houd de auto meestal 5 6 jaar
ja mag hem 30 dagen proberen, de bekende tuners doe het ook met zon
dergelijke kastje, heb uitlaat ook aangepast, met sport filter

Topic Author
Leeuwen999
1e Versnelling

Post by Leeuwen999 »

Ik ben benieuwd naar het effect en hoe makkelijk hij te monteren is. Dit lijkt inderdaad de/een oplossing, al ben ik niet zo geinteresseerd in meer vermogen/koppel ( altijd leuk trouwens ), maar meer naar beter/mooier lopen.
Als je gemonteerd hebt, laat je de effecten even weten ?

B.v.d. Arie
Post Reply

Return to “1 Series”