BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

c o te hoog

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
marcel-bea
Neutraal
Type Auto: compact

c o te hoog

Post by marcel-bea »

Jongens ik krijg hem niet door de apk c o is 3.5 en mag zijn 0.5 ik heb de lambda zone verwisseld en de luchtmassa meter en ook de sensor die op je nokkeas zit voor brandstof inspuiting. Ik weet niet zo snel wat het zou kunnen zijn, het zal toch niet de kat zijn ???? iemand suggestie ??? hij loopt mooi stationer rijdt goed , Ik weet het niet

Dannywinters
Neutraal
Type Auto: Bmw 316, 320, 325

Re: c o te hoog

Post by Dannywinters »

Uitlezen?
Bmw e36 316i compact
Bmw e36 320i coupe
Bmw e36 325i coupe

Topic Author
marcel-bea
Neutraal

Post by marcel-bea »

dat is gedaan en kwamen tot de conclusie wat hier boven staat en dat is allemaal vervangen, daaron juist snap ik het niet

koffiezuiperke
Neutraal
Type Auto: E36 316i coupé

Post by koffiezuiperke »

Is de motor koud of al op bedrijfstemperatuur op het ogenblik dat je CO wordt gemeten ? Bij een koude motor heb je meestal veel hogere waarden.

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

Als je veel vervangen hebt en je lambda waarde is goed op de 4 gas tester dan moet je de auto idd even goed warm rijden en voordat je binnenrijd ook even een paar keer echt goed op z`n zak trappen dus tot toerenbegrenser.

Ik zie veel auto`s die gewoon nooit warm worden en de waardes daardoor echt opdrijft.
van de 100x lukt het met even goed warm rijden en afzeiken toch vlug een 99x
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
marcel-bea
Neutraal

Post by marcel-bea »

ik had ook gehoord dat je een slang kon los trekken dan zal de CO ook lager komen te liggen, Iets bekend van hier ???
de auto word inderdaad van korte stukjes mee gereden . Maar hij staat nu bij een APK boer en zal is vragen of hij hem op zijn staart wil trappen

Topic Author
marcel-bea
Neutraal

Post by marcel-bea »

ik heb er een andere lambda zone in gezet en was goed gekeurd . Bedankt voor het meedenken

yltkdy
Neutraal
Type Auto: BMW E36 318I

Post by yltkdy »

Dat is een betere opolossing dan 325I aandraagt want dat zijn ricer oplossingen. Als de motor iets niet goed doet, gewoon even lekker in zijn toerbegrenzing trappen en voila probleem opgelost.

Ik ben het overigens wel eens dat motoren die niet de kans krijgen op temperatuur te komen verhoogde co2 waardes gaan geven.
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”