ik heb een 525tds automaat uit 1999 met 4 ton op de teller. Wagen rijdt heerlijk maar sinds een paar dagen heb ik het probleem dat hij te warm wordt.Normaal staat de de wijzer mooi in het midden maar nu kruipt hij naar het laatste vlak voor het rode deel. Met de kachel op max zakt hij weer naar het oude niveau.
1 keer de melding gehad kolevloeistof bekijken. Toen ik dit wilde doen en de dop van t tankje losdraaide begon het "ergens" te lekken want er liep kvs op de grond. Dop weer dicht, lekken weg. Wat langer gewacht, opnieuw open gedraaid maar nu geen lekkage meer. Kan ook niet ontdekken waar het vandaan kwam. Heb geen beschadigingen aan radiator of slangen kunnen ontdekken.
Nu heb ik de wagen nog niet zo heel lang en heb ik hiervoor ook een andere wagen gehad dus heb nauwelijks BMW ervaring maar vandaag viel het me op dat de ventilator op de radiator eigenlijk constant draait. Maar dan niet op standje 10 zeg maar. Ik ben eigelijk gewend dat zo'n ventilator zo af en toe in de hoge versnelling gaat lopen of is dat bij deze wagen niet zo?
Heeft iemand tips waar ik naar kan kijken? Bij oplopende temperatuur denk ik gelijk aan de thermostaat (verstopte radiator lijkt me sterk van de ene op de andere dag) of zijn er nog opties die bij deze wagen nog wel eens opspelen?
Hoor graag jullie tips