BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Bmw Slaat niet aan
Moderator: Moderator Team
Bmw Slaat niet aan
Hallo,
Ik heb sinds 4 dagen een bmw e36 318is in bezit ik was er helemaal tevreden over hij reed super. totdat ik vandaag over de snelweg reed en ik hoorde een plofend geluid toen zakte mijn toeren in en ik dus terug schakelen maar werkte niet meer hij viel uit toen 30km naar huis gesleept alles na gekeken maar ik het niks kunnen vinden??
(Ik heb gister Vpower getankt bij de shell ik heb gelezen dat is niet zo heel lekker is voor zoon oude bmw misschien dat er vuil uit de tank is mee gekomen of dat de injectoren verstopt zijn geraakt?)
Ik heb sinds 4 dagen een bmw e36 318is in bezit ik was er helemaal tevreden over hij reed super. totdat ik vandaag over de snelweg reed en ik hoorde een plofend geluid toen zakte mijn toeren in en ik dus terug schakelen maar werkte niet meer hij viel uit toen 30km naar huis gesleept alles na gekeken maar ik het niks kunnen vinden??
(Ik heb gister Vpower getankt bij de shell ik heb gelezen dat is niet zo heel lekker is voor zoon oude bmw misschien dat er vuil uit de tank is mee gekomen of dat de injectoren verstopt zijn geraakt?)
-
biscuit
- 1e Versnelling
- Type Auto: E34 - 518I
Re: Bmw Slaat niet aan
2 redenen voor mij on v-power nooit te tanken:
1. het is **********duuur.
2. Oudere motoren hebben er idd last van....
Zeg nooit nooit, want dan heb heb je t gezegd!
Normaal heb ik het nog nooit getankt maar ik dacht misschien wel een keer goed maar blijkbaar niet. Ik snap nu dat die er slechter van loopt maar daar kan die toch niet meer van starten?biscuit wrote:2 redenen voor mij on v-power nooit te tanken:
-
biscuit
- 1e Versnelling
de samenstelling van die benzine is net wat anders dan normale benzine.
v-prut is wat dikker.
Jouw inlaat is voor normale benzine gedacht....
Ombouw van je inlaat kan ook maar t kost ook wat.
Edit: De unieke Shell formule met dubbele werking is ontwikkeld om uw motor ingrijpend te reinigen en vitale motoronderdelen te beschermen, wat zorgt voor meer vermogen gedurende de gehele levensduur van uw auto. Geïnspireerd door onze ervaringen op het circuit met Ferrari, bevat onze geavanceerde formule prestatieverhogende componenten om het beste uit uw motor halen - welke auto u ook rijdt. Shell V-Power betekent:
• Reinigende kracht: ontwikkeld voor het verwijderen van de bestaande en het voorkomen van nieuwe prestatieremmende vuilafzettingen op vitale motoronderdelen.
• Hogere ontstekingskwaliteit: voor een betere verbranding waardoor meer energie uit elke druppel brandstof aan de motor wordt doorgegeven.
En dit alles geeft betere prestaties.
Aldus shell. het zou zomaar kunnen dat er troep vanuit je tank meegekomen is naar de moter
v-prut is wat dikker.
Edit: De unieke Shell formule met dubbele werking is ontwikkeld om uw motor ingrijpend te reinigen en vitale motoronderdelen te beschermen, wat zorgt voor meer vermogen gedurende de gehele levensduur van uw auto. Geïnspireerd door onze ervaringen op het circuit met Ferrari, bevat onze geavanceerde formule prestatieverhogende componenten om het beste uit uw motor halen - welke auto u ook rijdt. Shell V-Power betekent:
• Reinigende kracht: ontwikkeld voor het verwijderen van de bestaande en het voorkomen van nieuwe prestatieremmende vuilafzettingen op vitale motoronderdelen.
• Hogere ontstekingskwaliteit: voor een betere verbranding waardoor meer energie uit elke druppel brandstof aan de motor wordt doorgegeven.
Aldus shell. het zou zomaar kunnen dat er troep vanuit je tank meegekomen is naar de moter
Ja inderdaad maar is dit een kwestie van leidingen door laten spoelen of hoe los je zoiets op? btw ik heb de auto net bij de garage gebracht waarschijnlijk hoor ik deze week wat meer.biscuit wrote:de samenstelling van die benzine is net wat anders dan normale benzine.
v-prut is wat dikker.
-
biscuit
- 1e Versnelling
Ze zullen hoogstwaarschijnlijk je motor uit elkaar halen
of ze spoelen met benzine 95 je moter door.
dus leegzuigen, tanken, pompen, spoelen, pompen, testen
of ze spoelen met benzine 95 je moter door.
dus leegzuigen, tanken, pompen, spoelen, pompen, testen
-
mizter_pino
- Neutraal
- Type Auto: 318iS
wat een onzin kunnen jullie kletsen
een 318is heeft een pingelsensor dat ervoor zorgt dat de auto benzine aankan vanaf ron 91 tot en met ron 98
en voor jullie informatie
vpower is ron 95!!!!!
is gwn euro 95 met een additief
de enige tankstation die echte ron 98 verkoopt is BP en tango (Q8)
en de enige die ron 100 verkoopt is gulf
krijg je informatie op orde voor jullie zulke onzin dingen voorstellen als motor leegpompen
jou benzinepomp heeft het gwn begeven meer niet
en dan komt door een verstopte benzinefilter
dus die 2 dingen vervangen
klaar
een 318is heeft een pingelsensor dat ervoor zorgt dat de auto benzine aankan vanaf ron 91 tot en met ron 98
vpower is ron 95!!!!!
krijg je informatie op orde voor jullie zulke onzin dingen voorstellen als motor leegpompen
klaar
Bedankt voor de duidelijke informatie ik dacht al iets van de benzine pomp maar ik heb het slangetje losgemaakt bij de filter aan allebij de kanten en hier kwam gewoon benzine uit? verder heb ik er nu niet veel meer over te vertellen omdat hij al bij de garage staat dus ik zal het vanzelf wel horen. (btw als je de auto uitleest krijg je dan ook een melding van kapotte benzine pomp?)
+1
en die onzin verhalen over die brandstof
De vorige eigenaar van mijn BMW 318I tankte altijd V-Power, maar heeft er nooit problemen mee gehad.
Ik doe het niet omdat ik het verschil nihil vind en het prijsverschil niet waard.
en die onzin verhalen over die brandstof
De vorige eigenaar van mijn BMW 318I tankte altijd V-Power, maar heeft er nooit problemen mee gehad.
Ik doe het niet omdat ik het verschil nihil vind en het prijsverschil niet waard.
Last edited by yltkdy on 27 Apr 2013 09:28, edited 2 times in total.
-
325i
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
beetje humor al die verhalen.
Maar zolang je niet naar 91 RON gaat zal een auto hooguit beter gaan lopen ipv slechter.
Ik denk altijd 102 RON en de auto loopt er duidelijk beter op en op een circuit is dat helemaal behoorlijk merkbaar.
Het zal idd iets van een sensor zijn die het begeven heeft.
V-Power is maar een toevoeging in de 95RON benzine en is hoofdzakelijk marketing
Maar zolang je niet naar 91 RON gaat zal een auto hooguit beter gaan lopen ipv slechter.
Ik denk altijd 102 RON en de auto loopt er duidelijk beter op en op een circuit is dat helemaal behoorlijk merkbaar.
Het zal idd iets van een sensor zijn die het begeven heeft.
V-Power is maar een toevoeging in de 95RON benzine en is hoofdzakelijk marketing
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Ik heb wat gehoord van de garage de brandstof pomp werkt nog. Nu is het waarschijnlijk de nokkenas sensor dus deze is bestelt morgen hoor ik er meer over. Btw de krukas keering lekt ook ik heb gehoord dat je deze makkelijk zelf kan vervangen?
-
325i
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Nokkenassensor en dan helemaal niet lopen lijkt me stug
Het kan wel maar de meeste autos lopen gewoon.
Krukassensor is een ander verhaal als die niet werkt dan loopt de auto echt niet.
Krukaskeering is redelijk makkelijk te vervangen mits het niet de bak zijde is anders kom je de bak eronderuit aan het halen
Het kan wel maar de meeste autos lopen gewoon.
Krukassensor is een ander verhaal als die niet werkt dan loopt de auto echt niet.
Krukaskeering is redelijk makkelijk te vervangen mits het niet de bak zijde is anders kom je de bak eronderuit aan het halen
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Nee aan de poulie kant zit het waarschijnlijk maar de krukas sensor gaf een waarde aan en de nokkenas sensor gaf 0 aan niks soms wilt die bijna aan gaan maar gebeurt het gewoon net niet.
-
Nieuwkomer
- Neutraal
- Type Auto: 325i
Benzine met een hoger "ron"getal is zeker geen additief bij toegevoegd. Het is anders geraffineerd waardoor het onder hogere drukken beter te comprimeren is waardoor pingelen van de motor wordt tegengegaan... Hoger is altijd beter.mizter_pino wrote:wat een onzin kunnen jullie kletsen
vpower is ron 95!!!!!
klaar
@andere mensen die het hebben over prut die de boel verstopt....waaien er soms elke keer dat jullie tanken blaadjes de vulnozzle in of zo? Prut/drab in de tank? nog nooit van gehoord of meegemaakt en ik tank toch zeker 1 keer per week.
Hij staat nu al meer dan een week bij de garage. Ze hebben een nieuwe nokkenas sensor bestelt maar dit was het probleem niet de bobine was het ook niet nu denken ze dat de computer kapot is.