Hallo allemaal,
Ik heb pas een e46 330i touring automaat aangeschaft. Ik heb toen ik hem kocht laten controleren bij een andere BMW garage en daar kwam niks bijzonders uit. Beurtje gegeven en voor de zekerheid de versnellingsbak laten spoelen.
De verkoper had hem overigens nog laten chippen.
Alleen vandaag toch maar eens duitsland in om te kijken wat hij wat hij op top doet.
Nu vond ik dat wat tegenvallen, hij trekt goed door tot 200 km/u, dan duurt het even voordat hij bij de 6500 toeren schakelt naar de vijf. Dat is bij de 220... Alleen in de vijf doet hij niks meer en blijft hij hangen bij 225 km/u.
Dit lijkt me toch niet te kloppen.... De computer geeft totaal geen foutmeldingen...
Hebben jullie een idee?
Alvast bedankt,
Jack
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Auto trekt niet door in vijfde versnelling
Moderator: Moderator Team
-
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Re: Auto trekt niet door in vijfde versnelling
Misschien erg lui mee gereden?
Als de computer geen fout meldingen geeft zou je ervanuit gaan dat de software en sensoren allemaal hun werk doen.
Een slecht werkende LMM zou ook in de andere versnellingen zorgen voor slechte trekkracht.
Maar 225 km/h zou wel erg weinig zijn een E36 325i loopt al met gemakt 240 km/h en trekt nog wel aardig in de 5e versnelling
Ik weet niet hoelang je hem al hebt maar anders zou ik het gewoon eens aankijken en vooral als je toch al een stevige doorrijder bent wellicht dat zich binnenkort wel een foutmelding geeft of de auto los komt
Als de computer geen fout meldingen geeft zou je ervanuit gaan dat de software en sensoren allemaal hun werk doen.
Een slecht werkende LMM zou ook in de andere versnellingen zorgen voor slechte trekkracht.
Maar 225 km/h zou wel erg weinig zijn een E36 325i loopt al met gemakt 240 km/h en trekt nog wel aardig in de 5e versnelling
Ik weet niet hoelang je hem al hebt maar anders zou ik het gewoon eens aankijken en vooral als je toch al een stevige doorrijder bent wellicht dat zich binnenkort wel een foutmelding geeft of de auto los komt
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000