Ik zal eerst even kort mezelf introduceren
M'n naam is Arnold, ooit werd daar door een vriendin eens Archiebald van gemaakt en zo is m'n nickname geboren. Puur omdat het zo'n afgrijselijke naam is
Dan het verhaal over de BMW. Sinds vorige week woensdag, 5 Juni dus, zijn m'n vriendin en ik eigenaars van deze 1993 BMW E30 Touring. Fabrieksaf bedoeld als 318i. Maar door de vorige eigenaar omgebouwd naar 325 (M20B25).
Er is een kleine inleiding nodig over hoe we tot de BMW zijn gekomen, dus die zal ik eerst even met jullie delen:
M'n vriendin en ik zijn beide behoorlijk auto liefhebber en dan met name het wat oudere, jaren 80 spul. Om specifiek te zijn. Volkswagen. Zij is van de Golf Cabrio en ik van de Golf/Jetta mk2. Alle 3 deze types hebben we dan ook (gehad). Helaas werd onze Jetta in de nacht van 28/29 April j.l gestolen en gebruikt bij een ramkraak in Wormerveer. Om het zacht uit te drukken, dat heeft hij niet overleefd. foto 2......
Toen kreeg ik, nu alweer een maand terug, van een kennis het aanbod voor een opvolger van de Jetta. De BMW waarom ik me hier aanmeld. Ex driftauto, staat al enige tijd stil, hydrolische handrem, sportstuur en weet ik wat zit er nog in. Deel van het dashboard mist. Maar! Over de prijs waren we het snel eens!
Bij ontvangst:
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Het terug zetten op kenteken van de touring was nog wel even wat gedoe. Hij was geschorst, zat dus ook geen apk meer op, en hij moest langs de RDW voor de motorkeuring. Gelukkig is dat allemaal in een maandje geregeld en rijden wij nu rond met de E30...
Het ding was alleen enorm smerig. Uitgeleefd, gestald geweest en nooit echt gepoetst denk ik!
Gelukkig staat hij er nu, na een flinke poetsdag, een heel stuk beter bij...
(indien iemand er interesse in heeft, klik op 1 van de foto's voor een compleet verslag van de detail)
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Bedankt voor jullie interesse alvast! Ik ga het forum eens even verkennen