BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

kachelventilator ( aanjager ) problemen

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
peetje
Neutraal
Posts: 1
Joined: 09 Jun 2013 07:37
Type Auto: 523i

kachelventilator ( aanjager ) problemen

Post by peetje »

Hallo,

Ik heb een bmw 523i uit 1998 en heb sinds vorig jaar al problemen met mijn aanjager, deze ventilator blaast eerst onregelmatig en na verloop van tijd helemaal niet meer, zoals in de meeste gevallen heb ik al een andere nieuwe egel ( eindtrap) gemonteerd , maar alles bleef hetzelfde, eind december vorig jaar heb ik er een nieuwe kachelmotor in geplaatst, waarbij hij het weer goed deed, tot een goede maand terug de problemen weer terugkwamen, eerst wisselvallig blazen en na een korte tijd weer dood, wat me wel opvalt is dat de kachelmotor bij werking een soort ratelend geluid maakt, dat was bij de oude als zowel bij de nieuwe kachelmotor zo en als de kachelmotor helemaal niks meer doet, krijg je bij het rijden in de 1e en de 2e versnelling een raar extra motorgeluid , een soort van huilend aanzuig geluid, ik kan zelf op niks anders meer komen dan dat het probleem misschien in de blowerunit ( climate control paneel) zit? wie heeft al eerder zoiets meegemaakt? grt peetje

Bommetje
1e Versnelling
Posts: 52
Joined: 19 Mar 2012 15:54
Type Auto: 525i 1997

Re: kachelventilator ( aanjager ) problemen

Post by Bommetje »

Klopt, heb ik pas verholpen, in het paneel met de graden aanduiding (is heel makkelijk los te wippen trouwens)
Daarin zit een soort wieltje achter het linker vierkante roostertje, dat komt propvol met stof te zitten en is alleen maar om een luchtstroom te creeeren langs een temperatuur sensor.
Alle stof eruit halen en heeel klein beetje dik vet op dat pinnetje doen van dat wieltje (draait rond)
Als je teveel dik vet doet blijft hij vastzitten, is wel je geluid weg, maar ook zal de sensor langzamer reageren dan.
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”