Bmw e39 525i automaat.
Geachte l.
Als ik met mijn auto rustig weg rijd en er relaxed mee rijdt , geen bijgeluiden .
Als ik echter wat feller accelereer hoor ik ergens voor (zo lijkt het) een soort schaaf achtig geluid , tot ik wat hoger in toeren kom is het even weg maar als de bak begint te schakelen is het weer even terug.
Als ik wat snelheid heb en begin dan wat sportiever te rijden (waardoor er vanzelf met meer toerental gereden wordt) heb ik nergens last van. ook niet tijdens schakelen van de bak.
Aangezien ik denk dat de automaatbak zich meer onder mij bevindt heb ik het idee dat dat het niet is , of sla ik hier de plank mis ?
De bak schakelt verder perfect ..
Iemand dit verhaal vaker gehoord ?
Alvast bedankt.
Chili
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
schaaf geluid bij feller accelereren ..
Moderator: Moderator Team
Re: schaaf geluid bij feller accelereren ..
Kom op mensen , er is toch wel iemand die weet dat als je een bijgeluid vanuit je automaat hebt , of dat onder je of meer van voren vandaan komt ?
Niemand ?
Niemand ?

-
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
kan idd de bak zijn maar ik heb ook al eens meegemaakt dat een motorsteun het blok en bak zover omduwde dat er ook rare geluiden kwamen bij flink doortrekken.
De as kwam dan onder spanning te staan en kreeg je een metaal schurend geluid dus dat zou ik eerst controleren.
Als die allemaal goed zijn zou ik eens een goeie beurt aan de bak uitvoeren
De as kwam dan onder spanning te staan en kreeg je een metaal schurend geluid dus dat zou ik eerst controleren.
Als die allemaal goed zijn zou ik eens een goeie beurt aan de bak uitvoeren
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
oke bedankt , moet morgen voor de apk naar offenga . eens kijken of zij wat kunnen vinden .