BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Trillen stuur plus rem pedaal bij afremmen 120km/u

Moderator: Moderator Team

Topic Author
mervin79
Neutraal
Type Auto: e39 2.8i 1999

Trillen stuur plus rem pedaal bij afremmen 120km/u

Post by mervin79 »

Beste forum leden,

Vraag: wanneer ik afrem vanaf 120km/u voel ik mijn rem pedaal plus stuur best hevig trillen.
ik heb de schijven plus blokken al laten vervangen, banden zijn half jaar oud, alle wielen laten ballanceren.
al rij ik vanaf 0 tot 100 en alles daartussen en ik moet afremmen hard of zacht is er echt niets aan de hand.

het probleem is dat is echter dat ik het pas opmerkte tijdens mijn vakantie naar Italie in duitsland op de
befaamde autobahn, dacht even het gas erop maar iedere keer bij het remmen voelde ik het stuur vrij heftig trillen plus rempedaal.

hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor, ik dacht aan draagarmrubbers maar deze bleken goed te zijn ook beide draagarmen zijn korte tijd geleden vervangen. ik ben echt radeloos ik heb hem al 10 jaar en ben erg gehecht aan deze beemer
bedankt alvast zeer vriendelijke groeten e39 528i trotse bezitter :D
Last edited by mervin79 on 11 Aug 2013 00:53, edited 2 times in total.

e39ben
1e Versnelling
Type Auto: 528i Touring

Re: Trillen stuur plus rem pedaal bij afremmen 120km/u

Post by e39ben »

Mijn 528i heeft hetzelfde probleem. Remschijven/blokken vóór zijn ooit vervangen. Na ca. 300 km begon het trillen -eerst bij ca. 100 km, daarna bij ook bij lagere snelheden-. De garage heeft nieuwe schijven geplaatst (zouden beter zijn dan vorige set) en óók deze geven nu (na ca 2500 km) trillingen op stuur en rempedaal. Niet echt prettig remmen...
Alle stangen, rubbers e.d. zijn in orde, zegt men. Wordt vervolgd...

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

Als je een monteur hebt die aan de naaf kopervet doet heb je binnen de kortste keren weer rammelende schijven.
BMW is daar mega gevoelig voor alleen veel monteurs zijn dat gewend van andere merken zo voorkom je vaak piepende remmen.
fusee`s en stuurstangen kunnen ook rammellen bij remmen
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

e39ben
1e Versnelling

Post by e39ben »

Als kopervet gebruikt is, duurt het zo'n 2000 km rijden/remmen vóórdat de zaak gaat rammelen?

325i
4e Versnelling

Post by 325i »

Dat kan maar geen enkele auto is het zelfde.
Uiteraard kan er meer zijn waardoor een auto gaan rammelen maar als ze zeggen dat het betere remmen zouen zijn als de vorige en alle kogels e.d. zijn goed is dat kopervet idee maar een wilde gok.

Kan ook zijn dat er een klauw een beetje aanloopt of dat ze gewoon wederom rotzooi gemonteerd hebben en vooral bij een automaat worden remmen toch wel behoorlijk belast en een e39 is natuurlijk geen veder gewicht auto.

Door kopervet op de naven komen de remmen z`n hitte niet fatsoendelijk kwijt en kan dus net zolang duren totdat ze eens fatsoendelijk warm worden

325i
4e Versnelling

Post by 325i »

Als je een wiel eraf haalt kan je trouwens meestal wel zien of er vet gebruikt is op je naaf ;)

Topic Author
mervin79
Neutraal

Post by mervin79 »

Iedereen hartelijk dank voor jullie reacties, echter is het probleem nog niet verholpen maar door jullie info die ik met google vertaler heb gebruikt om de italianen duidelijk te maken met wat voor een probleem ik , nu zij zitten . overgens waren ze erg blij dat ik alvast op onderzoek was gegaan en dat ze niet te maken hebben met iemand die geen know how heeft. staat mijn e39 denk ik wel veilig bij deze bmw dealer, het is niet zo als in nederland met die tarieven die te bizar voor woorden zijn. ps ik kom al 17 jaar in Italie ook het zelfde plaatjse. en ze zijn ook verbonden aan ons appartementen complex, er staan hier bijna alleen maar bmw's
wel veel nieuwer maar ik ben trots op de mijne deze past er gewoon tussen, gewoon goed onderhoud en af en toe poetsen.

maar ik wil jullie bedanken voor de reacties :ja: echt te gek.
mochten jullie misshien toch nog een ander idee hebben plaats hem dan graag, alle info is welkom.

echt thnx :ja: groeten mervin

e39ben
1e Versnelling

Post by e39ben »

Vandaag de auto weer naar de garage om de schijven te bekijken enzo...Er was geen kopervet gebruikt, volgens de monteur. Ik ben benieuwd of het nu gaat lukken om mij trillingsvrij te laten remmen :)

e39ben
1e Versnelling

Post by e39ben »

Voorlopige oplossing: vervangen van rubbers draagarmen. Beiden waren hier en daar ingescheurd...

Topic Author
mervin79
Neutraal

Post by mervin79 »

e39ben wrote:Voorlopige oplossing: vervangen van rubbers draagarmen. Beiden waren hier en daar ingescheurd...
Hoezo is dit dan een voorlopige oplossing?. Ps ik ben weer terug in nederland en de auto heeft nog steeds dezelfde problemen :nou: maar nou wil ik dat hier een oplossing voor komt, ik rij een prachtige 528i met alles erop en eraan maar op de snelweg kan ik eigenlijk niet harder dan 110 rijden want alsik plots moet remmen dan lijkt hetwel of ik in een ongeballanceerde opel rij, gewoon gevaarlijk irritant. Dus er zit niets anders op dan hem naar de bmw dealer te laten nakijken, :bah: daar gaan die euros weer!.

Ik hoop dat er iemand op dit forum nog wat suggesties heeft.

Groet Mervin

325i
4e Versnelling

Post by 325i »

als alles vervangen is kwa remmen en het is 10% goed dan zou ik idd een paar draagarmen vervangen ( niet alleen de rubbers) en schokbreker test kost ook niet veel eventueel de veerpootlagers losmaken en controleren cq vervangen en dan heb je nog spoorstangen.
Verder zit er niks om te vervangen maar altijd lastig omdat ik niet onder e auto sta om te zeggen dit of dat zou ik mee beginnen

Topic Author
mervin79
Neutraal

Post by mervin79 »

Heb vorig jaar aan de linkerkant de draagarm plus bijbehorende stangen plus rubbers laten vervangen, volgende week wordt ook de andere kant gedaan plus nieuwe achterbanden!!!! :twisted: maar die zijn gewoon op. Hopelijk lost dit het e.e.a. op
Maar ik vraag me af , kan ik dan niet beter alle banden laten vervangen en zoja welke banden raden jullie aan. Heb er nu vredestein onder zitten. Ik heb de standaard velgen eronder 15 inch

Thanx :ja: groet Mervin

325i
4e Versnelling

Post by 325i »

Het ligt eraan hoe de voorbanden zijn maar als die toch al over de helft heen zijn is het zeker niet dom om ze alle 4 te vervangen
Vredestein is overginds niet verkeerd al ben ik een Pirelli fan ;)

Topic Author
mervin79
Neutraal

Post by mervin79 »

Thanx voor je reactie 325. Maar welke pirrelli's zou jij aanraden?
Groet. 528 :)

325i
4e Versnelling

Post by 325i »

p zero nero is al helemaal super en de opvolger ervan is de p zero rosso daar heb ik zelf nog niet mee gereden aangezien die een stuk duurder zijn maar Porsche zal ze niet voor niks monteren op hun top versie`s van de 911.

Maar de p zero nero heb ik zelfs een keer van nieuw af onder een circuit auto gehad en zelfs met nat weer hadden ze zoveel grip dat ze niet van deze planeet konden komen :shock:
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”