BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Verwarming/ventilator en climatecontrol werkt niet meer??

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
amjovi
Neutraal
Type Auto: E60 525D Stage 2 H6 2005

Verwarming/ventilator en climatecontrol werkt niet meer??

Post by amjovi »

Nou heb ik dus een gek probleem.

Ongeveer 3 dragen geleden had ik de hele dag gereden en alles werkte uitstekend. Heb hem 's nachts weg gezet en de volgende dag besloot ik om mijn andere sleutel te gebruiken omdat de vorige ietsjes verbogen was, uit preventie.
Ah fijn. Ik stap in start de motor en had net ingeladen om een weekend weg te gaan. Het systeem stond op laag (2streepjes) en reed naar het tankstation. Toen de ramen iets begon te beslaan besloot ik die ventilator aan te zetten op +- 2/3 en er gebeurde helemaal niets! Heb de airco aan gezet, vooruit verwarming en er gebeurd gewoon niets!
Om het even wat te verduidelijken om welk systeem het gaat heb ik een foto gemaakt: (als je drukt hoor je wel een soort van toerenwisseling en heel klein geluidje in de middenconsole)

[ external image ]
Op de foto staat dat systeem wel uit, is een iets oudere foto alweer. Maar als je hem aanzet is het dus het zelfde. (alleen dan wel de verlichting en display werkend)

Iemand een oplossing? Heb nu met mijn ouders mee moeten rijden en dat vond ik toch een ramp!

Bij voorbaad dank.
Gr Vince a.k. Amjovi
E60 525D Stage2 + DPF off/EGR off + uitlaat leeg.

traxstar
Neutraal
Type Auto: 118d E87

Re: Verwarming/ventilator en climatecontrol werkt niet meer?

Post by traxstar »

ik heb dus hetzelfde probleem in mijn 1-serie sinds gisteren.

ben tot nu toe ook nog niet tegengekomen wat het kan zijn.
dus alle tips welkom :)

Topic Author
amjovi
Neutraal

Post by amjovi »

Ja gek probleem he! Uit het niets had ik het.

Nou heb ik lopen googlen en zag ik dat het mogelijk de kachelweerstand (of egeltje?) kan zijn.. maar wil het graag zeker weten want zo'n ding kost ook 75 euro.

Iemand al een oplossing die ons beide wellicht kan helpen??

BVD

Topic Author
amjovi
Neutraal

Post by amjovi »

Ben net naar de garage geweest en bij mij blijkt het erop dat die hele blower/verwarming kapot is.

Ga nu kijken of ik het eruit kan krijgen en laat het dan wel weten

traxstar
Neutraal

Post by traxstar »

amjovi wrote:Ben net naar de garage geweest en bij mij blijkt het erop dat die hele blower/verwarming kapot is.

Ga nu kijken of ik het eruit kan krijgen en laat het dan wel weten
ok ik wacht ng ff af. Bij mij staat ie toch zelden hoger dan stand 3 :)

traxstar
Neutraal

Post by traxstar »

Bij mij was het dus de aanjager die stuk was.
vandeweek gaat ie snel ff naar de garage om te maken. Het onderdeel hadden ze niet liggen op de moment :)

Topic Author
amjovi
Neutraal

Post by amjovi »

Ja precies bij mij waarschijnlijk ook. Ik heb het motortje al. Alleen nu nog de plastic behuizing halen.. En dan naar garage van kennis voor 40,- laten vervangen

gamer19
Neutraal
Type Auto: e46

Post by gamer19 »

Dit is helaas een probleem wat bijna bij elke oudere bmw voorkomt.
daarom heb ik ze groot ingekocht om mede bmw rijders te helpen aan goedkope en goede weerstanden.
Voor de prijs van €39,95 bestellen kan op linnenoutlet . com

Ik kan jullie alle uitleg geven om dit zelf in te bouwen

Henk-Too
Neutraal
Type Auto: BMW 318TD touring 2006

Post by Henk-Too »

Ik heb exact hetzelfde probleem; echter mijn BMW is een 318TD touring uit 2006, een e91 dus. Ik kan nergens een bevestiging vinden dat de e90 serie ook een probleem heeft met de kachel weerstand. Alleen voor oudere modellen. Kan iemand dat bevestigen? Wat zou het probleem kunnen zijn bij de e90 modellen? (voor de zekerheid: het probleem is dat de aanjager/ventilator van de automatische airco het niet meer doet. Alle electronica lijkt te werken; alle zekeringen zijn gecontroleerd en zijn in orde).

mano831@hotmail.com
Neutraal
Type Auto: E46 316 ti Compact

Post by mano831@hotmail.com »

meestal met dit probleem is het de kachelweerstand. als de kachel het wel in andere standen doet is het de weerstand doet hij helemaal niks ken het ook de kachelmotor wezen. en als je complete climate control uitvalt zou ik eerst is de zekeringen checken en anders de bedrading achter de kachel unit die wil ook nog wel is problemen geven.

nooitmeerswift
Neutraal
Type Auto: 318

Post by nooitmeerswift »

gamer19 wrote:Dit is helaas een probleem wat bijna bij elke oudere bmw voorkomt.
daarom heb ik ze groot ingekocht om mede bmw rijders te helpen aan goedkope en goede weerstanden.
Voor de prijs van €39,95 bestellen kan op linnenoutlet . com

Ik kan jullie alle uitleg geven om dit zelf in te bouwen
hoi, even een vraagje, is dit eenvoudig in te bouwen? moet eerrst weten of het wel de weerstand is namelijk voordat ik er eentje bestel! Maar denk het wel, want bij volle stand blaast hij wel, en bij alle andere standen niet.

groetjes robert

heb een 318i uit 1992

wellepi
Neutraal
Type Auto: E61

Post by wellepi »

Ik heb een identiek probleem met een E61 (2006)
Ik heb een nieuwe regeleenheid verwarming aangeschaft 5HL351 321-211. Het probleem dat zich nu stelt is dat ik ze niet kan localiseren in de wagen. Kan iemand mij zeggen waar deze module zich schuil houdt en hoe ik er toegang toe krijg in een E61. Waarschinlijk is dit identiek voor een model E60.

Groetjes
Pieter

nooitmeerswift
Neutraal
Type Auto: 318

Post by nooitmeerswift »

ze kunnen overal zitten ben ik achtergekomen! zowel rechts onder aan de bestuurderskant. Ook wel via de motorkap, onder het rooster bij de verwarmingsmotor. De mijne uiteindelijk gevonden door het dashboardkastje eruit te halen, dan het schot links onderaan open te maken,.. dan helemaal linksbovenaan zie je de weerstand eruit steken. Ben er een poos mee bezig geweest om deze te vinden!
heb een 318i 1992, dus zal stukkie anders zijn dan die van jou, maar wie weet :) succes

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

probeer eens te zoeken op chassisnummer via bmwfans.info dit zal je wellicht verder helpen want waar die zit heb i bij een e61 ook totaal geen idee van
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”