mijn motor ratelt ,koud minder als warm, wat kan de oorzaak zijn?
olie is op peil,verder loopt motor prima ,trekt goed ,stationair prima
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
tikken /ratelen motor e32 30i/v8
Moderator: Moderator Team
Re: tikken /ratelen motor e32 30i/v8
Een bekend probleem bij de e32 730i V8 motoren is het loskomen/trillen van de oliepomp.
Daarnaast kunnen de klepstoters vervuild zijn, dit is in sommige gevallen op te lossen door de motor te spoelen.
Alvorens je dit overweegt te doen zou ik adviseren om te kijken naar de oliepomp.
Succes,
Mvg,
Tim
Daarnaast kunnen de klepstoters vervuild zijn, dit is in sommige gevallen op te lossen door de motor te spoelen.
Alvorens je dit overweegt te doen zou ik adviseren om te kijken naar de oliepomp.
Succes,
Mvg,
Tim
Ik heb hetzelfde probleem. Met een stethoscoop geluisterd. Tik zit in het onder blok rechter bak (gezien vanuit de stoel bestuurder).
Beste Mantastic, kan je laten weten of en wat je gedaan hebt of misschien is overkomen.
Bvd Eric
Beste Mantastic, kan je laten weten of en wat je gedaan hebt of misschien is overkomen.
Bvd Eric
Inmiddels heb ik 30.000 km met de tik gereden (nu 326.000). En een 2e bezoek aan een revisiebedrijf gedaan. Van alles is uitgesloten maar wat het nu is? Gezien de km's die tot nu toe gereden worden en dat het geluid niet erger wordt heb ik de aanname gedaan dat ie er oud mee kan worden ....
-
- 1e Versnelling
- Type Auto: BMW E32 750i/E36 316i
Toch is het inderdaad vaak de oliepomp die los trilt.
Heeft het revisie bedrijf ook de carterpan er onderuit gehad en gekeken of de oliepomp goed zit?
Verder is de vraag wat voor soort geratel het is.
Vaak kan het misleidend zijn en is het bijv. een spanrol of magneetkoppeling van de airco...
Maar voor een juiste diagnose zou ik het moeten horen...
Heeft het revisie bedrijf ook de carterpan er onderuit gehad en gekeken of de oliepomp goed zit?
Verder is de vraag wat voor soort geratel het is.
Vaak kan het misleidend zijn en is het bijv. een spanrol of magneetkoppeling van de airco...
Maar voor een juiste diagnose zou ik het moeten horen...
ff kopie/plak uit een ander topic van mij: http://www.bmwforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=10820
Carter pan er onderuit. Niets geen aanslag onder in de pan. Nog niet 1 minuscuul aluminium stukje of vijzel van een lager. Oliepomp gecontroleerd. Alle bouten zitten vast. Carter pan pakking vervangen en Forte reiniger er door. 30 minuten motor draaien in afwisselend toerental tot 2.000 toeren. Olie en filter vervangen en een Forte beschermer in de nieuwe olie + oliefilter vervangen. Tik blijft hetzelfde klinken. Grrrrr
Carter pan er onderuit. Niets geen aanslag onder in de pan. Nog niet 1 minuscuul aluminium stukje of vijzel van een lager. Oliepomp gecontroleerd. Alle bouten zitten vast. Carter pan pakking vervangen en Forte reiniger er door. 30 minuten motor draaien in afwisselend toerental tot 2.000 toeren. Olie en filter vervangen en een Forte beschermer in de nieuwe olie + oliefilter vervangen. Tik blijft hetzelfde klinken. Grrrrr
-
- 1e Versnelling
- Type Auto: BMW E32 750i/E36 316i
Je kan een keer langskomen.
Ik wil niet garanderen dat ik het vind, maar wie weet...
Een vers paar oren/ogen kunnen het verschil maken.
Ik wil niet garanderen dat ik het vind, maar wie weet...
Een vers paar oren/ogen kunnen het verschil maken.