BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

chiptuning 330d e46

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
gerardloes
Neutraal
Type Auto: e46 330d touring 04

chiptuning 330d e46

Post by gerardloes »

hallo hallo

ik ben de trotse bezitter van een e46 330d touring uit 2004.mijn vriendin rijd met deze auto erg veel binnendoor wegen ivm werk,het is ook nog eens een automaat dus ja krijg de klacht het verbruik is nogal hoor 1op11.5 gemiddeld.
nu wil ik hem graag laten chippen,ook natuurlijk voor mn eigen genot en de hoop dat hij iets zuiniger word.
maarrrrr nu ben ik er nogal zuinig op en zit dan tekijken bij div chiptuners en ze smijten nogal met div resultaten.
mijn grote vraag is dan ook wie o wie moet ik kiezen,wie heeft ervaring met het chippen van deze auto's.
de inlaat klepjes zijn al weg net als de roetkat.
alvast bedankt gr gerard

TimBMW5
Neutraal
Type Auto: E34

Re: chiptuning 330d e46

Post by TimBMW5 »

6 cilinder diesel verbruikt nu eenmaal wat ! Zelf goede ervaringen met BavariaCars uit Nootdorp kwa chiptuning.
Leveren o.a. AC Schnitzer maar ook andere merken zelfs nog voor mijn E34 dus een E46 zal ongetwijfelt mogelijk zijn.
Mijn ervaring is dat een auto 10 tot 15% zuiniger kan gaan lopen bij gelijkblijvend rijgedrag.

Hoop dat je hier iets aan hebt !

Mvg,

Timo

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Re: chiptuning 330d e46

Post by 325i »

vooral een goed aangeschreven tuner pakken en niet die gene die het meest beloofd
Ik heb nogal geluk ik ben binnen enkele minuten bij AC schnitzer.
Maar 1 op 11 vind ik zuinig voor een 330d ik heb al andere verbruiken gehoord dus of die veel zuiniger wordt is maar de vraag dan had je denk ik beter een 318d kunnen kopen ;)
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Post Reply

Return to “Algemeen”