Hey, Ik heb vandaag een bmw bezocht, enige wat me opviel was dat deze een pieptoon had als je rustig gas geeft bij lage snelheid. Lage toeren dus, zelfde pieptoon komt terug als je van een snelheid komt en gast loslaat, lage toeren dus.
Als je hem iets verder intrapt is de toon ook weer weg. het is een beetje een hoge lange pieptoon, beetje wat je hoort als de fluitketel net begint te piepen.
Eigenlijk precies hetzelfde probleem als hier beschreven: http://www.nationaalautoforum.nl/showth ... -toerental
Het gaat in dit geval ook om een automaat, had volgens mij nieuw olie en filter gehad in 2011 maar dit weet ik niet zeker.
Ik hoop dat iemand op dit forum dit probleem herkent en mij kan vertellen wat het zou kunnen zijn.
Edit: btw heeft een 323ci een v snaar ? of is dat andere techniek ? is een van de suggesties daar op dat forum.
via google is het ook vaak de v snaar bij andere merken...
PS. Ik heb ook al een topic lopen over deze auto omdat ik een aankoop overweeg, Ik wilde dit probleem alleen even specifiek apart behandelen (met probleem in topic titel) om zo wat experts te raadplegen welke dit probleem wellicht ook hebben gehad.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
323CI pieptoon bij laag toerental
Moderator: Moderator Team
Re: 323CI pieptoon bij laag toerental
Hallo Jack,
De pieptoon waar jij het over hebt heeft te maken met de airco, als je de airco uitzet is het geluid ook weg. Bij mij is dat ook zo, ik heb een 325 ci uit 2001
De pieptoon waar jij het over hebt heeft te maken met de airco, als je de airco uitzet is het geluid ook weg. Bij mij is dat ook zo, ik heb een 325 ci uit 2001
Met vriendelijke groet,
Bram
Bram