Beste mensen,
Ik ben 19 jaar, ik ben een student, en wil een bmw :p.
Ik was en ben al sinds mijn 13 verliefd op de 3 serie coupes. Wat een tijdloze concept zeg. Gewoon prachtig.
Ik ben de laatste paar maanden op internet gaan kijken en hoe meer ik lees over de coupe hoe meer ik een wil bezitten:p. Maar ik heb liever dat het langer duurt dan dat ik na aanschaf de auto niet meer wil.
Wat mij opviel was dat er niet echt uitgebreide informatie was van bmw gebruikers.
Ik wil minimaal een 2.0 bezitten. Ja ik weet dat de verbruik hoger wordt termate je een groter model hebt. De bmw's die mij erg aanspreken zijn de 323 325 en de 328. De 330 lijkt mij teveel van het goede.
Ik rijd vrij relaxt. Ik woon in de stad. Ik ben geen weg racer ik ben meer een cruise-type persoon. 1op 10 vind ik prima voor een v6.Ik ben geen persoon die onnodig de auto gebruikt. Maak ook gebruik van de ov kaart.
Nou is mijn vraag wat onderschijd deze drie uitvoeringen van elkaar? Is het de verbruik? Prestaties die je echt merkt? Maandelijkse kosten? Belevenis?En welk uitvoering raden jullie mij aan? 323 325 328?
Zoals ik zei. De auto gaat niet 24/7 gebruikt worden, dit wilt niet zegge dat ik de auto ga verwaarlozen. Want het is een auto dat moet behandelt worden als een prinses:p.
Ik hoop zo uitgebreid mogelijk van jullie te horen.
Mvg,
Bmw68
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
hulp nodig van bmw rijders :)
Moderator: Moderator Team
-
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Re: hulp nodig van bmw rijders :)
Hier op het forum is een boel te vinden over de E46 en E36 die zijn motorisch niet veel anders ook niet kwa verbruik
Maar zeggen dat een BMW een V6 heeft is vloeken in de kerk een BMW heeft geen V motor of het moet een een 8 pitter zijn maar een 6 in lijn
Als je de zoekfunctie goed gebruikt hebt en je hbt nog vragen doe je ze dan maar even stellen want ik of een ander kan hier wel een heel lang verhaal typen maar is dan uren bezig en heeft nog niet de info geschreven wat hier allemaal op het forum staat
Maar zeggen dat een BMW een V6 heeft is vloeken in de kerk een BMW heeft geen V motor of het moet een een 8 pitter zijn maar een 6 in lijn

Als je de zoekfunctie goed gebruikt hebt en je hbt nog vragen doe je ze dan maar even stellen want ik of een ander kan hier wel een heel lang verhaal typen maar is dan uren bezig en heeft nog niet de info geschreven wat hier allemaal op het forum staat
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Oww sorry. Ik dacht de het v6 zesjes waren want ze klonken ook er mooi.; p. Ik weet dat er op dit forum veel te vinden is. Maar ik heb nergens een antoowrd kunnen vinden op wat ik hier op dit forum vraag.
Ik hoop van meerdere bmw rijders te horen.
Mvg
Bmw68
Ik hoop van meerdere bmw rijders te horen.
Mvg
Bmw68
-
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Een v6 klinkt niet zo mooi dat kan alleen een 6 in lijn
Maar de eigenschappen van de door jou gevraagde modellen staan echt wel veel beschreven hier op het forum
En het is uiteindelijk allemaal wat je beurs kan verdragen en je snapt denk ik zelf ook wel dat een 330i het fijnste rijd en de 323i lekker rijd maar ten opzichte van de andere vermogen mist maar daarin tegen wel iets zuiniger zal zijn en iets lager in gewicht.
Verder is het in mijn ogen zo dat een 6 pitter altijd lekker rijd ondanks dat ik toch de voorkeur geeft aan een zo groot mogenlijke motor en niet dat ik zo van scheuren hou maar gewoon omdat ik het lekker vind om veel vermogen te hebben.
Verder kan je beter rekening houden met de problemen van de auto`s zoals uitscheurende achterassen,slijtende fuseekogels e.d. dan wat nu het meest economisch is want dat lijkt mij personelijk een beetje logica

Maar de eigenschappen van de door jou gevraagde modellen staan echt wel veel beschreven hier op het forum
En het is uiteindelijk allemaal wat je beurs kan verdragen en je snapt denk ik zelf ook wel dat een 330i het fijnste rijd en de 323i lekker rijd maar ten opzichte van de andere vermogen mist maar daarin tegen wel iets zuiniger zal zijn en iets lager in gewicht.
Verder is het in mijn ogen zo dat een 6 pitter altijd lekker rijd ondanks dat ik toch de voorkeur geeft aan een zo groot mogenlijke motor en niet dat ik zo van scheuren hou maar gewoon omdat ik het lekker vind om veel vermogen te hebben.
Verder kan je beter rekening houden met de problemen van de auto`s zoals uitscheurende achterassen,slijtende fuseekogels e.d. dan wat nu het meest economisch is want dat lijkt mij personelijk een beetje logica

Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Ik dacht echt dat ik meer reacties zou krijgen ; p
Ik wil gewoon graag een vergelijking van deze drie modellen zien
Ik wil gewoon graag een vergelijking van deze drie modellen zien
Hallo,
Zelf ben ik ook een 18-jarige student. Sinds een maand heb ik nu een BMW 320 E46 Coupé. Tot op heden bevalt de auto perfect.
Wat ik je kan vertellen vanuit mijn eigen ervaring, is dat het onderhouden van een auto duur is. En met name een BMW.
De vaste lasten kan je zelf berekenen, dit is iets wat je zelf al kan doen. Doordat je een beginnend bestuurder bent, betaal je de hoofdprijs bij alle verzekeringsmaatschappijen. Hoe meer vermogen de auto heeft, hoe meer je gaat betalen.
Vanaf een bepaald vermogen willen ze je niet eens meer verzekeren, als beginnend bestuurder.
Ik weet niet of je het hier over een E36 of een E46 hebt, maar gemakshalve ga ik uit van de tweede.
Via de website Independer maak ik even een kleine berekening wat je sowieso per maand kwijt bent.
Als voorbeeld neem ik een 19-jarige die op 18-jarige leeftijd zijn rijbewijs heeft gehaald, met 0 schadevrije jaren, op basis van 12000-15000 kilometer per jaar.
Uitgaande van een E46 323 handgeschakelde auto uit 2000:
Verzekering per maand: €117,90
Wegenbelasting per maand: €57,33
------------------------------------------
Totaal aan vaste lasten: €175,-
Je bent dus minimaal maandelijks €175,- kwijt. En dan staat die dus alleen nog maar voor de deur.
Variabele lasten zoals benzine en onderhoud zijn wat lastiger te bepalen. Ik heb dus een 2.0 liter motor, en deze doet 1 op 9.
Een 323 en hoger zal natuurlijk meer verbruiken.
Stel je voor dat je 1125 kilometer per maand rijdt, gedeeld door 9 is 125. Dat is dus 125 liter per maand maal de huidige benzine prijs: 125*1,83= €228,- wat je ongeveer verbruikt.
Dan hebben we het onderhoud nog niet gehad, en reken er maar op dat je dat je beurs ook voor open mag trekken.
Dit alles is natuurlijk een ruwe schatting, maar dit zijn ongeveer de kosten die je mag verwachten.
Mocht je het kunnen betalen, raad ik je het van harte aan, maar blijf wel realistisch.
Zelf ben ik ook een 18-jarige student. Sinds een maand heb ik nu een BMW 320 E46 Coupé. Tot op heden bevalt de auto perfect.
Wat ik je kan vertellen vanuit mijn eigen ervaring, is dat het onderhouden van een auto duur is. En met name een BMW.
De vaste lasten kan je zelf berekenen, dit is iets wat je zelf al kan doen. Doordat je een beginnend bestuurder bent, betaal je de hoofdprijs bij alle verzekeringsmaatschappijen. Hoe meer vermogen de auto heeft, hoe meer je gaat betalen.
Vanaf een bepaald vermogen willen ze je niet eens meer verzekeren, als beginnend bestuurder.
Ik weet niet of je het hier over een E36 of een E46 hebt, maar gemakshalve ga ik uit van de tweede.
Via de website Independer maak ik even een kleine berekening wat je sowieso per maand kwijt bent.
Als voorbeeld neem ik een 19-jarige die op 18-jarige leeftijd zijn rijbewijs heeft gehaald, met 0 schadevrije jaren, op basis van 12000-15000 kilometer per jaar.
Uitgaande van een E46 323 handgeschakelde auto uit 2000:
Verzekering per maand: €117,90
Wegenbelasting per maand: €57,33
------------------------------------------
Totaal aan vaste lasten: €175,-
Je bent dus minimaal maandelijks €175,- kwijt. En dan staat die dus alleen nog maar voor de deur.
Variabele lasten zoals benzine en onderhoud zijn wat lastiger te bepalen. Ik heb dus een 2.0 liter motor, en deze doet 1 op 9.
Een 323 en hoger zal natuurlijk meer verbruiken.
Stel je voor dat je 1125 kilometer per maand rijdt, gedeeld door 9 is 125. Dat is dus 125 liter per maand maal de huidige benzine prijs: 125*1,83= €228,- wat je ongeveer verbruikt.
Dan hebben we het onderhoud nog niet gehad, en reken er maar op dat je dat je beurs ook voor open mag trekken.
Dit alles is natuurlijk een ruwe schatting, maar dit zijn ongeveer de kosten die je mag verwachten.
Mocht je het kunnen betalen, raad ik je het van harte aan, maar blijf wel realistisch.

@ topic starter;
Dit soort vergelijkingen kan je via Autoweek maken.
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... &id3=10981
Tabbladen doorskippen en je heb alle [fabrieks] info die je zoekt.
Werkelijke verbruiken moet je via Spritmonitor bekijken. Is voor vrijwel elk type wel een gemiddelde af te geven.
Dit soort vergelijkingen kan je via Autoweek maken.
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... &id3=10981
Tabbladen doorskippen en je heb alle [fabrieks] info die je zoekt.
Werkelijke verbruiken moet je via Spritmonitor bekijken. Is voor vrijwel elk type wel een gemiddelde af te geven.
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project