BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Help !!! aub met pas aangekochte e46

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Topic Author
Wen-BMW e46
Neutraal
Type Auto: BMW E46

Help !!! aub met pas aangekochte e46

Post by Wen-BMW e46 »

Hello everybody :D

heb sinds vorige week een bmw e46 fijne auto maar maakt mij toch zo'n luid en raar gepiep en geschuur lawaai achteraan , die jong waaraan ik hem kocht zei dat het de schokdemper is wegens te lang stil gestaan , maar we hebben alles al ingespoten en in gevet en dat hels gepiep blijft maar duren enig idée hier waar ik moet zoeken alles lijkt ok en op de keuring ook :( vrees al voor de hoge kosten...

In ieder geval bedankt :ja:
I'm not driving Fast...
I'm flying Low...

pascaldlente
Neutraal
Type Auto: E39 2.2i Touring

Re: Help !!! aub met pas aangekochte e46

Post by pascaldlente »

Hallo

Ik heb een E38 uit 2001 gereden en deze deed dit ook, echt een schurend geluid als of de beschermkap van de remschijf aanloopt. Echter was het probleem bij mij dat de handrem door lang stilstaan met handrem er op was gaan vast zitten!

Probleem heb ik opgelost door hem terug te brengen naar de dealer, ik had hem ook pas aangekocht en bleek de koppakking lek tezijn. StaT los van het geschuur maar dit vondt ik erger.

succes met de zoek tocht!!

Groeten

Topic Author
Wen-BMW e46
Neutraal

Post by Wen-BMW e46 »

bedankt hoor....

ben nog steeds opzoek vanwaar het komt en die gast blijft zeggen schokdemper , nu heeft iemand mij gezegd de spiraal want het zou een ziekte zijn van de coupé's morgen de brug op ermee en zien of we wat vinden.

greetz wendy
I'm not driving Fast...
I'm flying Low...

Topic Author
Wen-BMW e46
Neutraal

Post by Wen-BMW e46 »

heel erg teleurgesteld.

de achteras uit de kas gescheurd , foutje van bmw toen in die tijd !!! ook leuk !
I'm not driving Fast...
I'm flying Low...

Redhead
2e Versnelling
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Post by Redhead »

Wat bedoel je precies? Van de chassis bevestiging gescheurd?
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project

Topic Author
Wen-BMW e46
Neutraal

Post by Wen-BMW e46 »

Ja die achteras is gewoon van het chassis aan't scheuren , kon elke minuut alles tegen mij door krijgen , heb auto bij bmw moeten laten staan , te gevaarlijk !!! en schandalig dat iemand die zo heeft durven en kunnen verkopen want passeerde zo langs de auto keuring met die as van't chassis en 2 veren over ook nog.
is wel een ziekte blijkbaar van die e46 coupé vertelde die van de garage mij vooral als je die begint te verlagen enzo...
het grapje gaat mij zo een 3000e kosten heb de auto amper 2 weken :(
I'm not driving Fast...
I'm flying Low...

Redhead
2e Versnelling

Post by Redhead »

Heel sneu voor je.
Je kan ook 2e hands eea. Kopen van schade auto. Kost zeker minder.

Topic Author
Wen-BMW e46
Neutraal

Post by Wen-BMW e46 »

allée heb mij niet laten doen , en dat werpt zijn vruchten af .
de auto werd 2 weken geleden gekeurd voor verkoop en niemand zag dit !!!
dus vanmorgen terug met auto naar keuring , ze hadde dit nog nooit gezien maar dat zou wel gemoete hebben dus staan ze ook in voor alle kosten .
straks of morgen mag ik hem naar de garage brengen en alles laten maken :)
I'm not driving Fast...
I'm flying Low...

eric-328
2e Versnelling
Type Auto: BMW X5 4.4i, BMW E36 323ti Racer, BMW e36 325i Cabriolet, Megane GT

Post by eric-328 »

Dat is minder. Geen hele makkelijke reparatie. Sterkte!
Fun is not a straight line

Redhead
2e Versnelling

Post by Redhead »

Wen-BMW e46 wrote:allée heb mij niet laten doen , en dat werpt zijn vruchten af .
de auto werd 2 weken geleden gekeurd voor verkoop en niemand zag dit !!!
dus vanmorgen terug met auto naar keuring , ze hadde dit nog nooit gezien maar dat zou wel gemoete hebben dus staan ze ook in voor alle kosten .
straks of morgen mag ik hem naar de garage brengen en alles laten maken :)
Oké, dacht dat je van Particulier gekocht had. Grage, zal idd kosteloos moeten herstellen. Top!

Topic Author
Wen-BMW e46
Neutraal

Post by Wen-BMW e46 »

ja ja van particulier , die komt er ook goed mee weg nu de keuring het op zich neemt , mij blijft het gelijk wie er voor opdraaid zolang het maar gemaakt word
I'm not driving Fast...
I'm flying Low...

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

Wen-BMW e46 wrote: dus vanmorgen terug met auto naar keuring , ze hadde dit nog nooit gezien

Zie je gelijk hoeveel verstand die keuringsinstantie van BMW`s heeft
het is namelijk een veel voorkomend problemen bij E46 en ook bij E36met name de zwaardere motoren
ik heb dit al heel wat keren laten repareren
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
Wen-BMW e46
Neutraal

Post by Wen-BMW e46 »

ja het was precies een wereldwonder, ze stonden daar met 5 op te gapen , nota's genomen foto's gemaakt en ze namen direct de volledige verantwoordelijkheid op hun , wat ik vreemd vond maar maakt mij ni uit zolang de kosten maar gedekt zijn door hun... en de verkoper komt er zo wel goed vanaf...
en ja die van de bmw garage zei me dat dit wel vaker voorkomt vooral met E46 coupé en dat ze er op de keuring hier niets van merken omdat de auto meestal met de wielen op de grond blijft .
och hoop gewoon dat ik na dit alles ook kan profiteren van het bmw rijden :) fijn w-kend iedereen
I'm not driving Fast...
I'm flying Low...

CarbonBlack
Neutraal
Type Auto: 3 Serie 316I E2 Coupe

Post by CarbonBlack »

Hey, heb je de foto's van de achteras misschien zelf ook ? ben wel benieuwd hoe het eruitziet!
En heb je met al terug van de garage? toch bizar dat dat zo door de keuring heen komt :O

Ik heb zelf een E36 Coupe uit '94 en soms als ik achteruit rij hoor ik een bonk bij de achteras vandaan komen ..
hoor het voornamelijk als ik wat sneller achteruit rij, en het is maar een bonk.. iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn..?
Alvast bedankt!

Topic Author
Wen-BMW e46
Neutraal

Post by Wen-BMW e46 »

heb hem juist bij de garage achtergelaten , nee met gsm kon ik moeilijk duidelijke foto's maken , maar als je die omhoog zet zodat de wielen hangen dan zie je heel duidelijk waar de as van de kas scheurt , ja had diezelfde bonk ook met achteruit rijden en in 1ste vertrekken , maar daar kwam dan ook het gepiep nog bij :(
erg ma de e36 en e46 hebben er last van heb nog met iemand gesproken met een bmw zoals jij en hetzelfde probleem de coupé's !
ja en bij de keuring begrijp da ook niet maar langs de andere kant als de auto op wielen staat met je al goed kijken .

alléé hoop voor u da je er beter vanaf komt , ik 2 weken nadat ik hem kocht ben ik hem al voor een tijdje kwijt :'(

greetz :)
I'm not driving Fast...
I'm flying Low...
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”