Hoe is een stuur op een E36 bevestigd en heeft er al iemand weet dat die vijs(jes) beginnen los te komen want er zou een soort speling zijn maar niet wanneer aan een stuur gedraaid wordt, doch je kan het een beetje naar je toe trekken of van je weg duwen.
Zijn er nog andere mogelijke oorzaken?
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Speling op het stuur
Moderator: Moderator Team
-
Boerrieman
- Neutraal
- Type Auto: E39 520i + E36 316i compact
Re: Speling op het stuur
Dan ben je al te verfrankye36 wrote:ophanging controleren stuurkogels draagarmen enz enz
- Stuurwiel moer, verbindingsas, kruiskoppeling, Stuurhuisbevestiging.
Dus de bekleding rond het stuur wegnemen en daar gaan kijken waar de speling zich voordoet.
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project
-
Boerrieman
- Neutraal
Wat een mazzelaar ben jij. Een hele .pdf.
http://www.r2motorsport.nl/bestanden/airbagstuure36.pdf
http://www.r2motorsport.nl/bestanden/airbagstuure36.pdf
-
Boerrieman
- Neutraal
Heel erg bedankt. De BMW in kwestie betreft een model medio '95 denk ik. Ik ga vanavond ernaar kijken want ik denk dat het ietsje anders is doch het principe is hetzelfde. Het feit dat in de betreffende BMW geen airbag zit gaat de zaken er niet moeilijker op maken lijkt me. Erg bedankt en ik hou jullie op de hoogte!
-
Boerrieman
- Neutraal
De oorzaak van de axiale speling is inderdaad dat de centrale bout wat losgekomen was. Ik kon het zeker twee toeren bij aandraaien. Eens aangedraaid en de speling was weg. Erg bedankt jongens. Zeker weer belangrijke euro's uitgespaard op deze manier.
Eén puntje wat de uitleg betreft. Mijn stuur betreft eentje zonder airbag in en om aan de centrale bout te geraken verwijder je gewoon héél voorzichtig het logo van BMW op het stuur met behulp van een platte schroevendraaier. (zie foto's). Hopelijk kan dit nuttig zijn voor in de toekomst moest er nog een gelijkaardig probleempje bij een gelijkaardig model voorkomen.
Dank jullie wel!
[ external image ][ external image ]
Eén puntje wat de uitleg betreft. Mijn stuur betreft eentje zonder airbag in en om aan de centrale bout te geraken verwijder je gewoon héél voorzichtig het logo van BMW op het stuur met behulp van een platte schroevendraaier. (zie foto's). Hopelijk kan dit nuttig zijn voor in de toekomst moest er nog een gelijkaardig probleempje bij een gelijkaardig model voorkomen.
Dank jullie wel!
[ external image ][ external image ]
Mooi gefixed!
Goede terugkoppeling ook.
Goede terugkoppeling ook.