eric-328 wrote:Dat is minder. Geen hele makkelijke reparatie. Sterkte!
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Help !!! aub met pas aangekochte e46
Moderator: Moderator Team
-
Wen-BMW e46
- Neutraal
- Type Auto: BMW E46
Re: Help !!! aub met pas aangekochte e46
I'm not driving Fast...
I'm flying Low...
I'm flying Low...
-
CarbonBlack
- Neutraal
- Type Auto: 3 Serie 316I E2 Coupe
Oke dan, hier wordt ik niet echt vrolijk van ...
Maar volgens mij heeft de E36 toch RWD hoe kan hier dan speling in komen aangezien de as ook vastzit aan de aandrijfas..?
(Correct me if i'm wrong) Maar goed, mocht het wel zo zijn ... op welke kosten kan ik ongeveer rekenen als ik eventueel 2e hands onderdelen gebruik om hem te laten maken?
Alvast bedankt!
Groetjes
Maar volgens mij heeft de E36 toch RWD hoe kan hier dan speling in komen aangezien de as ook vastzit aan de aandrijfas..?
(Correct me if i'm wrong) Maar goed, mocht het wel zo zijn ... op welke kosten kan ik ongeveer rekenen als ik eventueel 2e hands onderdelen gebruik om hem te laten maken?
Alvast bedankt!
Groetjes
-
Wen-BMW e46
- Neutraal
kosten met ocassie stukken moet goed meevallen maar de juiste persoon vinden die goed kan lassen en uitslijpe enzo... want alles moet eraf en eruit tot mijn benzinetank en al. in de garage zou het een goei 3000e kosten wou ook eerst iemand het laten maken en die gast vroeg 1500e maar omdat ik met advocaat bezig ben tegen de verkoper heb ik geen keuze... hoop voor jou dat het wat anders is . greetz
I'm not driving Fast...
I'm flying Low...
I'm flying Low...
-
CarbonBlack
- Neutraal
oke dan, ik zal morgen even onder mn E36 kijken of ik iets kan zien..
heb hier een foto van een E36 325I van internet.. zou iemand kunnen aanwijzn met een cirkeltje ofzo waar ik ongeveer moet kijken .. ben nog een leek op dit gebied
[ external image ]
Alvast bedankt!
Groetjes
heb hier een foto van een E36 325I van internet.. zou iemand kunnen aanwijzn met een cirkeltje ofzo waar ik ongeveer moet kijken .. ben nog een leek op dit gebied
[ external image ]
Alvast bedankt!
Groetjes
-
Wen-BMW e46
- Neutraal
[ external image ]
de andere was mislukt te donker , nu weet je zo ongeveer waar , je ziet echt hoe die achtertrein van de auto chassis scheurt
vondt ook nog deze comment op andere site => " Nee, het is een bekent probleem.. Ik rij zelf ook een BMW e46 model en dit gebeurt vaak ik heb de situatie bij BMW NL neergeleden via mijn dealer. Ze hebben voor dit probleem een oplossing namelijk verstevinging platen erop lassen. De plaaten kosten geen drol maar alles moet weg van het achteras waardoor de arbeidsloon ontzettend duur is. Omdat het een fabricage fout is kunnen ze niet weigeren bovendien het is een dan op dat moment een gevaarlijk rijvoertuig. BMW mijn de schade volledig vergoed ondanks dat ik geen garantie meer had BJ 1998. In het programma van BMW TIS staat dit ook vermeld.. laat je dealer dit uitprinten en stuur het op met foto's van je chassie naar BMW NL. "
de andere was mislukt te donker , nu weet je zo ongeveer waar , je ziet echt hoe die achtertrein van de auto chassis scheurt
vondt ook nog deze comment op andere site => " Nee, het is een bekent probleem.. Ik rij zelf ook een BMW e46 model en dit gebeurt vaak ik heb de situatie bij BMW NL neergeleden via mijn dealer. Ze hebben voor dit probleem een oplossing namelijk verstevinging platen erop lassen. De plaaten kosten geen drol maar alles moet weg van het achteras waardoor de arbeidsloon ontzettend duur is. Omdat het een fabricage fout is kunnen ze niet weigeren bovendien het is een dan op dat moment een gevaarlijk rijvoertuig. BMW mijn de schade volledig vergoed ondanks dat ik geen garantie meer had BJ 1998. In het programma van BMW TIS staat dit ook vermeld.. laat je dealer dit uitprinten en stuur het op met foto's van je chassie naar BMW NL. "
I'm not driving Fast...
I'm flying Low...
I'm flying Low...
-
Wen-BMW e46
- Neutraal
Wen-BMW e46 wrote:[ external image ]
de andere was mislukt te donker , nu weet je zo ongeveer waar , je ziet echt hoe die achtertrein van de auto chassis scheurt![]()
=> " Bij alle andere E46 modellen even goed kijken naar de bevestigings punten van het subframe achter, de scheurvorming begint vanuit een puntlas bij het linker achter ophang punt. "
I'm not driving Fast...
I'm flying Low...
I'm flying Low...
-
CarbonBlack
- Neutraal
Bedankt voor de foto! zal morgen van mijn coupe ff foto's maken en kijken hoe die er aan toe is.
Alvast bedankt voor je snelle reactie!
Groeten
Alvast bedankt voor je snelle reactie!
Groeten
-
eric-328
- 2e Versnelling
- Type Auto: BMW X5 4.4i, BMW E36 323ti Racer, BMW e36 325i Cabriolet, Megane GT
Ik weet wel een adres waar de reparatie rond 500-600 zit en preventief platen inlassen rond 300. Bij zowel mijn race e36 als cabrio zijn preventief platen ingelast.
Fun is not a straight line
-
Wen-BMW e46
- Neutraal
bha bha man juist het prijsbestek gaan afhalen , ziekelijk gewoon 4200e !!!! dan nog voor iets wat blijkbaar 'n ziekte is van die auto's . hoop dat ik wat kan doen tegen die verkoper via mijn advocaat 
had bij mijn grote liefde moete blijven VW & Audi , heb daar nooit problemen mee gekend , och ja weer een lesje rijker
(
had bij mijn grote liefde moete blijven VW & Audi , heb daar nooit problemen mee gekend , och ja weer een lesje rijker
I'm not driving Fast...
I'm flying Low...
I'm flying Low...
-
CarbonBlack
- Neutraal
zo dan.. dat is een behoorlijk bedrag :O ik hoop het ook voor je!!
Heb vanochtend even een paar foto's gemaakt .. op naar een onlinefotoalbum geupload.. dit is de link..
http://www.mijnalbum.nl/Album=RHCWHL7M
ben benieuwd of jullie iets zien wat ik nog niet heb gezien.
kwam ook gelijk nog ergens anders achter waar ik echt enorm van baal
[ external image ]
groetjes..
Heb vanochtend even een paar foto's gemaakt .. op naar een onlinefotoalbum geupload.. dit is de link..
http://www.mijnalbum.nl/Album=RHCWHL7M
ben benieuwd of jullie iets zien wat ik nog niet heb gezien.
kwam ook gelijk nog ergens anders achter waar ik echt enorm van baal
[ external image ]
groetjes..
-
Wen-BMW e46
- Neutraal
en al gezien of de uwe het ook heeft ?
greetz
greetz
I'm not driving Fast...
I'm flying Low...
I'm flying Low...
-
CarbonBlack
- Neutraal
Heb een paar keer goed gekeken maar ik kan niets zien waar hij gescheurd zou kunnen zijn.
hoor soms nog wel een bonk als ik achteruit rij .. maar ik vermoed nu dat er iets is met de linker draagarm achter.
Heb verder nog geen tijd gehad om goed te kijken.
Groetjes.
hoor soms nog wel een bonk als ik achteruit rij .. maar ik vermoed nu dat er iets is met de linker draagarm achter.
Heb verder nog geen tijd gehad om goed te kijken.
Groetjes.
-
Wen-BMW e46
- Neutraal
ok.
mijne nog steeds ni gemaakt moet wachten op expertise van de verzekering van de autokeuring
greetz
mijne nog steeds ni gemaakt moet wachten op expertise van de verzekering van de autokeuring
greetz
I'm not driving Fast...
I'm flying Low...
I'm flying Low...
-
325i
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
de auto`s beginnen te scheuren waar het diff ophangt waar de bouten zeg maar in gaan
daar komt meestal roest vorming en als je beetje snellere auto hebt trek je de boel wat sneller kapot.
De platen bij een E36 zijn trouwens van een m3 en moet je bij de dealer ook verstevegingsplaten vragen voor ophangpunten differentieel van een m3.
E46 wilt trouwens nog wel eens zo heftig scheuren dat het niet meer te maken is.
Ik heb dit al eens op een site gezien bij een m3 en een bekende van met had een 328i die hadden ze wel gemaakt maar was geen succes en scheurde weer alleen zo dat je de auto naar de sloop kon brengen.
daar komt meestal roest vorming en als je beetje snellere auto hebt trek je de boel wat sneller kapot.
De platen bij een E36 zijn trouwens van een m3 en moet je bij de dealer ook verstevegingsplaten vragen voor ophangpunten differentieel van een m3.
E46 wilt trouwens nog wel eens zo heftig scheuren dat het niet meer te maken is.
Ik heb dit al eens op een site gezien bij een m3 en een bekende van met had een 328i die hadden ze wel gemaakt maar was geen succes en scheurde weer alleen zo dat je de auto naar de sloop kon brengen.
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
-
Wen-BMW e46
- Neutraal
this me een soepje , auto pas gekocht en zelfs geen 100km gereden ermee... pff ze haddendat moeten zien op keuring dan had ik mijn geld gehouden en gezien voor een andere , nu blijft dat maar aanslepen , dinsdag pas komt de expert van hun verzekering , is nog een straatje zonder einde...
en is inderdaad een vieze plaats omda goed te kunnen terug maken
greetz
en is inderdaad een vieze plaats omda goed te kunnen terug maken
greetz
I'm not driving Fast...
I'm flying Low...
I'm flying Low...