BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Welke banden?

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Topic Author
peterw
Neutraal
Type Auto: E81

Welke banden?

Post by peterw »

Momenteel rijd ik een E81 118i uit 2009 op runflats (205/50 R17) en moet nu bijna nieuwe banden. Ik heb een beetje lopen zoeken en zit te twijfelen of ik nog wel runflats neem. Als ik zo de verhalen op internet lees kun je prima voor non-runflats gaan. Veel zie ik de sportieve Michelin PS2/PSS nemen maar zo'n sportieve band hoef ik niet (rijd vaker lange stukken, vrij behouden, maar wil uiteraard ook soms genieten van het precieze stuurgedrag en sportieve rijgedrag van de BMW). Maar ik hoor dat je met non-runflat wel moet uitkijken dat de banden niet te slap zijn, omdat het onderstel van de BMW is afgesteld op de stijvere runflat banden.

Ik had op het oog de Michelin SP Sport BluResponse. Deze zijn ook goed voor extra load (dus stijver) en toch een beetje een sportieve band. Iemand ervaring met deze en/of andere non-runflat banden onder zijn 1-serie?

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Re: Welke banden?

Post by 325i »

Pirelli P zero nero
Slijten amper , hebben onmenselijk veel grip ook in de regen en doen gewoon alles wat je van een top band verwacht en de prijs is denk ik de helft van de michelin
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
peterw
Neutraal

Post by peterw »

Bedankt voor je reactie. Ik zie echter dat de banden (in mijn maat) evenduur zijn:

http://www.banden-popgom.nl/autobanden/ ... -zr17-88-w
http://www.banden-popgom.nl/autobanden/ ... 0-r17-93-w

Helaas spreekt het F-label voor brandstofverbruik mij niet heel erg aan. Maar hoe bevalt non-runflat je in het algemeen? Merk je minder direct stuurgedrag o.i.d.?

325i
4e Versnelling

Post by 325i »

Die zelfde maat heb ik ook gehad en daar betaalde ik hier bij de locale autohandel net geen 100euro voor dus dit lijkt me duur.
En of ze F label hebbe weet ik niet het verbruik van een 325i is sowieso hoog en die 0,1liter op 100km zal ik zelf niet wakker van liggen
Run flats gaat een auto hooguit beter van reageren aangezien die zo stijf als de pest zijn maar met die dingen lever je ook redelijk wat comfort in en het monteren en demonteren is ook belachelijk moeilijk.
Ik zou nooit run flats monteren en ls m`n auto ze standaard zou hebben zou ik ze zo snel mogenlijk vervangen voor Pirelli`s of andere banden.

Als label je zoveel zegt kan je ook eens kijken naar de p zero rosso die zijn misschien beter kwa brandstoflabel maar ik heb er nog nooit op gelet :mrgreen:

325i
4e Versnelling

Post by 325i »

Die Dunlops heb ik ook wel goeie ervaringen mee op de slijtage na maar een Michelin slijt meestal ook redelijk hard

Dannie
Neutraal

Post by Dannie »

Heb het verschil wel gemerkt van RF naar NRF winterbanden (ja winterband is al zachter dat realiseer ik me) en merkt wel een betere wegligging toen de RF er weer op gingen in de zomer.

Zelf zou ik voor een extra load band gaan (94 ipv 91) en continental sport contact 5, Dunlop Bluresponse

Grote voordeel is toch de zuinigheid en slijtage tov een RF band. Als nood heb ik overigen een reparatieset van Slime in de auto liggen

http://www.winparts.nl/536/service/gara ... leshopping

Succes met het maken van je keuze

Topic Author
peterw
Neutraal

Post by peterw »

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb zojuist de Dunlop SP Sport BluResponse besteld (non-runflat) en ik zal laten weten hoe ze bevallen. Dannie, thanks voor je link, was inderdaad nu naar zoiets op zoek. Die Dunlop is idd extra load én snelheidsklasse W, dus lekker wat stijver.

Dannie
Neutraal

Post by Dannie »

Peterw: Laat je ff weten hoe die Dunlop bevalt? Ik heb namelijk alleen het onderzoek gedaan maar heb ze zelf niet (die van mij kunnen nog een zomertje mee en worden volgende jaar vervangen)

Topic Author
peterw
Neutraal

Post by peterw »

Ja zeker! Helaas heb ik niet veel vergelijkingsmateriaal, enige wat ik tot nu toe heb gehad zijn Bridgestone runflat winterbanden.

Dannie
Neutraal

Post by Dannie »

En Peter hoe zijn je nieuwe baanden?

Leeuwen999
1e Versnelling
Type Auto: 118I ( 2015 )

Post by Leeuwen999 »

Ja, ben ook wel benieuwd naar de ervaring.
Ik heb nu 17" met runflat ( Bridgestone ), denk er aan om daar winterbanden om te doen en nieuwe velgen van 18 "te kopen om daar zomerbanden ( niet runflat ) om te zetten. Ik heb gevraagd naar Michelin omdat ik graag stille banden wil, want wat maken die runflat banden een herrie
Verbruik vind ik minden belangrijk, stilte en wegligging zijn voor mij belangrijk
Zijn imitatiewielen van een goed merk ( zelf denk ik aan AEZ ) van mindere kwaliteit dat originele? ( de dealer zegt van wel, maar de autoshop geeft aan dar BMW-wielen tegenwoordig ook uit China kunnen komen )

Gr Arie

Topic Author
peterw
Neutraal

Post by peterw »

Heb er nu een paar 100 km mee gereden en ze zijn echt stukken comfortabeler. Hoe ze presteren in het nat of hoe het verbruik nu is weet ik nog niet. Ik merk echter wel dat de auto nu minder scherp stuurt, maar niet vervelend (ben niet zo'n sportieve rijder). Het comfortabelere 'cruisen' vind ik nu echt veel fijner. Ze zijn overigens ook stiller.

Dannie
Neutraal

Post by Dannie »

Ja inderdaad je merkt het aan het weggedrag maar das ook niet zo gek als je van een betonband naar een band gaat :)

rezulteo
1e Versnelling

Post by rezulteo »

Hallo,

Ik ben ook erg benieuwd naar je ervaringen met je Dunlop banden, dus houd ons op de hoogte idd ;)
Alle banden voor BMW en actualiteiten over banden op http://www.rezulteo-banden.nl Volg ons ook op Twitter @rezulteo_banden en op Facebook

Topic Author
peterw
Neutraal

Post by peterw »

Om hier even op terug te komen: ik moet mijn mening nog wat positiever bijstellen. Eerst meldde ik dat de auto wat "sponziger" reed, maar dat is echt alleen in vergelijking met de runflats; ik ben ze nu gewend en ik wil echt niet meer terug: zo veel comfortabeler en stiller, dit is pas lekker rijden. Auto lijkt ook iets zuiniger maar het zal niet heel veel uitmaken. Over de slijtage kan ik nog niet veel zeggen, al was ik wel verbaasd dat de banden standaard maar 6,5 mm profiel hadden (ik dacht dat alle nieuwe banden ongeveer 8 mm hadden).
Post Reply

Return to “1 Series”