we zitten met een probleem en we hebben drie dingen waar we de vinger naar kunnen wijzen maar welke het nou is, is de vraag.
zoals het onderwerp al zegt loopt de motor van onze 318 IS (93) momenteel super beroerd.
Als we rijden hebben we bijna geen vermogen, we kunnen op het gas trappen wat we willen maar we komen bijna niet vooruit. stationair loopt hij ook niet al te best.
dit zijn een aantal dingen waar wij van denken dat het er mee te maken heeft.
- 2 maanden terug is gebleken dat de CO2 uitstoot te hoog was en moesten we de katalysator er onderuit vandaan halen dus ook de lambdasonde. die zit er nu niet in.
- luchtmassameter, als hij er in zit loopt hij onwijs beroerd als hij er uit is loopt het blok beter maar komen niet vooruit.
- bobine, die hebben we al klaar liggen want die was volgens garage stuk maar toen we hem gekocht hadden was het probleem in een keer over!
de auto heeft er overigens alleen last van als het buiten koud is.
wie wil ons uit de brand helpen. wat moeten we nou gaan vervangen/repareren?
als ik het niet allemaal goed heb uitgelegd, mijn excuses, vraag gerust naar info die je mist.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
318 IS loopt beroerd + vermogenverlies
Moderator: Moderator Team
-
desiderius
- Neutraal
- Type Auto: BMW 318iS Sedan
Re: 318 IS loopt beroerd + vermogenverlies
Heb je je wagen al is laten uitlezen? Ik heb eenzelfde probleem gehad met mijn 318iS (M44). Bleek de nokkenas sensor te zijn.
Re: 318 IS loopt beroerd + vermogenverlies
begin maar eens met de lambdasonde terug te plaatsen
loopt hij op 3 cilinders ?
loopt hij op 3 cilinders ?
one life one chance