Hoi , ik heb net op google gezocht hoe te meten.
Mijn vraag is : Kan ik onder de motor kap de ampere meter aansluiten op de - pool , dus losmaken zonder dat er straks iets opnieuw ingelezen moet worden of moet ik de meter tussen de - pool accu en -kabel in de kofferbak zetten? en raak ik dan niets kwijt van geheugen of zo?
alvast bedankt. gr Hans
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Lekstroom meten
Moderator: Moderator Team
Re: Lekstroom meten
Als je een Multimeter met Amperetang gebruikt kan je het makkelijkst meten. Dat zijn die meters met zo'n nijptang bek.
Die hoeft alleen maar om de te meten draad heen geklemt te worden.
Anders zal je een kabel aan de huidige - of + poolklem moeten maken en dan met het uiteinde bovenop dezelfde pool moeten aanduwen terwijl je de vaste poolklem araf probeert te halen over die draad heen. Denk dat dit niet zal lukken zonder onderbreking. Of je moet hele dunne vingertjes hebben
Die hoeft alleen maar om de te meten draad heen geklemt te worden.
Anders zal je een kabel aan de huidige - of + poolklem moeten maken en dan met het uiteinde bovenop dezelfde pool moeten aanduwen terwijl je de vaste poolklem araf probeert te halen over die draad heen. Denk dat dit niet zal lukken zonder onderbreking. Of je moet hele dunne vingertjes hebben

E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project