BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Parkeersensoren achter E46 blijft piepen

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
JoerivanLieshoud
Neutraal
Type Auto: E46 sedan 318

Parkeersensoren achter E46 blijft piepen

Post by JoerivanLieshoud »

Hoi allemaal,

Ik rijd sinds kort een E46 318i sedan uit 2001 met als leuke en vooral handige optie; parkeersensoren achter.
Nou hebben ze 2 dagen goed gefunctioneert maar als ik nu de auto in zijn achteruit versnelling zet beginnen de sensoren al te piepen dat ik niet verder meer achter moet rijden anders kom ik ergens tegen aan, echter is er nog alle ruimte over..
Iemand bekent met die probleem? heb ze al een keertje schoongemaakt dus dat kan het niet zijn.

Alvast bedankt!

Groeten, Joeri van Lieshoud

Menthal
Neutraal

Re: Parkeersensoren achter E46 blijft piepen

Post by Menthal »

Waarschijnlijk ligt er een sensor af aan de binnenkant van je bumper.

Maikel_Tiel
Neutraal
Type Auto: E46 320d

Post by Maikel_Tiel »

Of zoals bij mij, heeft de vorige eigenaar een trekhaak gemonteerd ;-)

Kevin75
Neutraal
Type Auto: E46 Cabrio

Post by Kevin75 »

Als het een contiue pieptoon is, is een of meerdere van je sensoren kapot. Dit was bij mij ook het geval. Je kunt dit vrij makkelijk testen. Zet je auto op contact (dus niet starten) en zet hem in zijn achteruit. Luister nu bij elke sensor of je hem hoort tikken. De gene die maar zacht of helemaal niet tikken zijn aan vervanging toe.

Als het een onregelmatige pieptoon is zou het kunnen komen doordat de auto verlaagd is, dat is bij mij ook het geval. De sensors "zien" de grond aan voor een obstakel en beginnen te piepen (vooral bij hellingen).

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”