BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Trillen stuur plus rem pedaal bij afremmen 120km/u
Moderator: Moderator Team
Re: Trillen stuur plus rem pedaal bij afremmen 120km/u
Mbt je remmen. Maak de klauwen een goed schoon en zorg dat deze zichzelf goed kan stellen. Dat hij dus kan verschuiven over de geleidingsrand. Ook kijken of de cups goed vrij bewegen.
Denk namelijk dat je sowieso geen vrij bewegende klauwen hebt. Dit trek de schijf dan in onbelans bij remmen. Ws. Kan je ook al zien dat één zijde erger ingesleten is.
Denk namelijk dat je sowieso geen vrij bewegende klauwen hebt. Dit trek de schijf dan in onbelans bij remmen. Ws. Kan je ook al zien dat één zijde erger ingesleten is.
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project
-
- Neutraal
- Type Auto: e39 2.8i 1999
Thanx voor je info maar hoezo denk je dat er bij mijn auto geen vrij bewegende remklauw op zit
Groet mervin. Ik ben nu al enige tijd weer in nl maar ik heb nog steeds geen oplossing hiervoor. Ik vind het niet erg om geld
In mijn auto te stoppen begrijp me niet verkeerd, maar het moet wel tot ee oplossing leiden.
Trotse e39 2.8i high executive bezitter.
Groet mervin. Ik ben nu al enige tijd weer in nl maar ik heb nog steeds geen oplossing hiervoor. Ik vind het niet erg om geld
In mijn auto te stoppen begrijp me niet verkeerd, maar het moet wel tot ee oplossing leiden.
Trotse e39 2.8i high executive bezitter.

Mogelijkheden afstrepen.
Je geeft aan wat wel is gedaan en dat helpt niet.
Dus dan zijn dit nog mogelijke oorzaken.
Alleen nog te bedenken is dat ze ook kromgetrokken konden zijn, nadat ze erg heet geweest zijn willicht.
Plots afkoelen door een plas?!
Alleen nog te bedenken is dat ze ook kromgetrokken konden zijn, nadat ze erg heet geweest zijn willicht.
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project
-
- Neutraal
Thnx redhead, maar was het maar zo makkelijk, nu na wat kneuterige werkzaamheden van de zogeheten dealer, lijkt (you never know fore sure) het probleem bijna verdwenen te zijn, maar nu als ik meerdere personen vervoer dan wordt het probleem erger. En wanneer ik alleen rijdt is het bijna ja echt bijna weg, maakt niet uit of hoe hard ik rijdtRedhead wrote:Mogelijkheden afstrepen.

Nog even terugkomend op rubbers in draagarmen: voor mijn e39 was dit de oplossing van het trillen bij het remmen. Na vervanging van die rubbers heb ik sinds 7 weken géén trilprobleem meer...
-
- 1e Versnelling
- Type Auto: BMW 525i / e30 325i
Bij een automaat is het normaal dat schijven vaker krom zijn. Dit heeft te maken met het afremmen, hierbij worden de schijven natuurlijk warmer. Als je eenmaal stil staat voor bijv. een stoplicht moet je de rem ingetrapt houden om stil te blijven staan. Op het punt waar de blokken dan op de schijf worden gedieuwt koelt de schijf een stuk minder af. Werk zelf in een garagebedrijf en kom dit om de haverklap tegen. Enige oplossing is rechte schijven erop en voor het afremmen naar een stoplicht of iets dergelijks even een klein gat voor je laten vallen en dan uit laten rollen. Zo hebben de schijven al even tijd om de meeste warmte af te voeren. (Ik wil natuurlijk niet zeggen dat dit het 100% zeker is. maar aannemelijk omdat het altijd naar een aantal 1000km komt) Laat eventueel eens de remschijven op slingering nakijken. Revisie bedrijfen kunnen dit vaak, of gewoon even op een rollenbank voor de rem te testen, Zijn natuurlijk te vinden bij de meeste APK stations.
[ external image ]
BMW E39 523i LPG G3 & E30 M50 2.5i
BMW E39 523i LPG G3 & E30 M50 2.5i
Stuurkogels, draagarmen, wiellagers, remleidingen.........en uiteraard de remschijven zelf. Door verkeerd gebruik van de remmen zoals anderen het al aangaven (na hard remmen op het rempedaal blijven staan) waardoor deze hun warmte niet kwijt kunnen, kunnen ze kromtrekken. Daarom altijd oem remschijven gebruiken. Ze kosten wat meer maar je hebt wel kwaliteit en dat staat meteen voor verantwoorde veiligheid. Ook niet onbelangrijk is dat je remschijven moet inrijden. Ik zou toch al deze zaken nog eens goed tegen het licht aanhouden.
-
- Neutraal
Maar de draagarmrubbers waren al vervangen. Maar na een hoop eurotjes te hebben gespendeerd vindt ik dit nu wel voorlopig goed zo. Ik ben nu eerst bezig met de carrosserie . Bumpers en motorkap plus dorpels, deze zijn nu weer als nieuw.e39ben wrote:Nog even terugkomend op rubbers in draagarmen: voor mijn e39 was dit de oplossing van het trillen bij het remmen. Na vervanging van die rubbers heb ik sinds 7 weken géén trilprobleem meer...
Evengoed bedankt voor je reactie.
Beste l.
Bij mij waren dit de reactiearm rubbers , dacht ook aan de schijven maar bij offenga waren ze hier in 10 minuten achter.
http://www.offenga.nl/webshop/nieuwe-bm ... t-niet-v8/
Nu helemaal van het probleem af.
Bij mij waren dit de reactiearm rubbers , dacht ook aan de schijven maar bij offenga waren ze hier in 10 minuten achter.
http://www.offenga.nl/webshop/nieuwe-bm ... t-niet-v8/
Nu helemaal van het probleem af.

Automaat zet ik als ik niet op een helling sta zo snel moelijk in de neutraalstand om composiet-afzetting op de schijf te voorkomen. Heb dit probleem ook altijd met nijn Audi's gehad en mijn BMW heeft er nu ook al licht last van.Jan Wachelder wrote:Bij een automaat is het normaal dat schijven vaker krom zijn. Dit heeft te maken met het afremmen, hierbij worden de schijven natuurlijk warmer. Als je eenmaal stil staat voor bijv. een stoplicht moet je de rem ingetrapt houden om stil te blijven staan. Op het punt waar de blokken dan op de schijf worden gedieuwt koelt de schijf een stuk minder af. Werk zelf in een garagebedrijf en kom dit om de haverklap tegen. Enige oplossing is rechte schijven erop en voor het afremmen naar een stoplicht of iets dergelijks even een klein gat voor je laten vallen en dan uit laten rollen. Zo hebben de schijven al even tijd om de meeste warmte af te voeren. (Ik wil natuurlijk niet zeggen dat dit het 100% zeker is. maar aannemelijk omdat het altijd naar een aantal 1000km komt) Laat eventueel eens de remschijven op slingering nakijken. Revisie bedrijfen kunnen dit vaak, of gewoon even op een rollenbank voor de rem te testen, Zijn natuurlijk te vinden bij de meeste APK stations.
Het ergste treedt dit op na een lange rit op de snelweg met weinig remacties en dan de afrit af en voor het verkeerslicht de rem er op houden...