BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
versterker e39touring, waar verstopt??
Moderator: Moderator Team
-
- 1e Versnelling
- Type Auto: e34, 530i en e39 523i
versterker e39touring, waar verstopt??
Hallo
Ik will een orginele subwoofer aansluiten op de orginele versterker, Maar ik kann de versterker niet vinden. Bij de sedan zit hij in de kofferbak bestuurderskant, Maar daar vind ik hem niet in de touring!
Heeft elke e39 overigens een versterker? Er zat en normale cassete Radio in, die ik vervangen heb door een cd/DVD combinatie met navi. Alles normaal kunnen aansluiten zonder dat ik een versterker ben tegen gekomen...
alvast mijn dank voor wie mij helpen kann met info hierover te verstrekken.
Ik will een orginele subwoofer aansluiten op de orginele versterker, Maar ik kann de versterker niet vinden. Bij de sedan zit hij in de kofferbak bestuurderskant, Maar daar vind ik hem niet in de touring!
Heeft elke e39 overigens een versterker? Er zat en normale cassete Radio in, die ik vervangen heb door een cd/DVD combinatie met navi. Alles normaal kunnen aansluiten zonder dat ik een versterker ben tegen gekomen...
alvast mijn dank voor wie mij helpen kann met info hierover te verstrekken.
-
- 1e Versnelling
Re: versterker e39touring, waar verstopt??
blijkt dat hij bij mij toch ook links achterin de kofferbak moet zitten...daar zit hij niet?? Zal wel geen standaard uitrusting zijn dan. Ik stop met zoeken 

-
- Neutraal
- Type Auto: e39 2.8i 1999
Err zit alleen een versterker in mocht je het duurtse audio systeem hebben namelijk DSP dat is bmw's premium sound system.
DSP is een afkorting van digital sound processing, ik heb dat wel in mij e39. Je hebt dan ook meer speakers plus een aantal
Subwoofers. Ik denk dat dat dan niet in jou auto zit. Google dsp maar is. Maar je kan wel een aftermarket verzterker
En een subwoofer plaatsen er zijn tig aantal diy's hiervan.
Groetjes
Mervin e39 528i executive 1999
DSP is een afkorting van digital sound processing, ik heb dat wel in mij e39. Je hebt dan ook meer speakers plus een aantal
Subwoofers. Ik denk dat dat dan niet in jou auto zit. Google dsp maar is. Maar je kan wel een aftermarket verzterker
En een subwoofer plaatsen er zijn tig aantal diy's hiervan.
Groetjes
Mervin e39 528i executive 1999
-
- 1e Versnelling
bedankt,
als ik op de orginele papieren kijk, Staat dat deze Auto bij verkoop met Audio System is uitgerust(optie), dacht dus dat het dsp was. Ik heb 8 Speakers in de Auto, Maar geen versterker en ook geen subwoofer...
ga dus opzoek naar een aftermarket setje.
Bedankt voor je info!
als ik op de orginele papieren kijk, Staat dat deze Auto bij verkoop met Audio System is uitgerust(optie), dacht dus dat het dsp was. Ik heb 8 Speakers in de Auto, Maar geen versterker en ook geen subwoofer...
ga dus opzoek naar een aftermarket setje.
Bedankt voor je info!
-
- Neutraal
Graag gedaan. Mocht je iets gevonden hebben zou het leuk zijn als je er een diy van maakt, ik denk dat veel mensen hier baat bij hebben.
Groetjes Mervin
Groetjes Mervin
-
- 1e Versnelling
als ik nu een orginele versterker koop, kan ik die dan envoudig tussen de radio en de luidsprekers koppelen met een standaard kabel, of moet daar ook de orginele kabelboom bij gelegd worden? Maw kan ik de kabels die nu uit de radio komen en rechtstreeks naar de luidsprekers gaan loskoppelen en dan de stekker van de luidsprekers in de versterker pluggen en een (orginele) kabel van de versterker naar de radio. En dat dan alles werkt
of is dat te kort door de bocht?
Ik heb nl geen zin om alle luidsprekerkabels opnieuw te gaan leggen. Hooguit 1 naar de subwoofer.

Ik heb nl geen zin om alle luidsprekerkabels opnieuw te gaan leggen. Hooguit 1 naar de subwoofer.
-
- Neutraal
He Marcus,
Ik heb een link gevonden die je misschien verder kan helpen.
http://forum.bmwfan.nl/viewtopic.php?f=53&t=17197
Groet
Mervin
Ik heb een link gevonden die je misschien verder kan helpen.
http://forum.bmwfan.nl/viewtopic.php?f=53&t=17197
Groet
Mervin
-
- 1e Versnelling
top! hier kan ik zeker mee verder!
-
- Neutraal
- Type Auto: 540I exe
de originele sub knal je er zo uit. ik heb er een 700 W in gezet en dat geeft top geluid.
Hoe: oude eruit, nieuwe erop gelegd op zn kop en afgetekend en vervolgens het gat gemaakt met de decoupeerzaag.
let wel dat ik een goedkope sub erin heb gedaan anders past het niet en hou rekening met ruimte van de afdekkap die er overeen gaat aan de binnenkant van de kofferbak aangezien de sub er niet tegenaan moet komen.
versterker zit bij mij (touring) achter de achterbank.
als je een grotere sub wilt (betere kwaliteit) dan zal je het magneet door de achterkant moeten inzagen maar dan moet je ook je vraagtekens zetten of het zinvol is om een top sub in een standaard BMW kast te zetten die daarvoor niet is gemaakt en het geluid niet tegoeden komt....
Hoe: oude eruit, nieuwe erop gelegd op zn kop en afgetekend en vervolgens het gat gemaakt met de decoupeerzaag.
let wel dat ik een goedkope sub erin heb gedaan anders past het niet en hou rekening met ruimte van de afdekkap die er overeen gaat aan de binnenkant van de kofferbak aangezien de sub er niet tegenaan moet komen.
versterker zit bij mij (touring) achter de achterbank.
als je een grotere sub wilt (betere kwaliteit) dan zal je het magneet door de achterkant moeten inzagen maar dan moet je ook je vraagtekens zetten of het zinvol is om een top sub in een standaard BMW kast te zetten die daarvoor niet is gemaakt en het geluid niet tegoeden komt....
Dus je hebt een andere (grotere) speaker in de behuizing van de BMW sub geplaatst?
Dat klint interessant!
Ik heb een DSP, en tot nu toe heb ik alleen de voor speakers vervangen door een setje van Focal. Dat is echt een verschil van dag en nacht!
Dat klint interessant!
Ik heb een DSP, en tot nu toe heb ik alleen de voor speakers vervangen door een setje van Focal. Dat is echt een verschil van dag en nacht!