BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

e90 tweeter inbouw

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
chillwillnr1
Neutraal
Type Auto: e90 325i

e90 tweeter inbouw

Post by chillwillnr1 »

Geachte dames en heren van dit forum, ik heb een vraag over mij BMW e90 325.

In mijn voorportieren zitten bij de A-stijl geen tweeters af-fabriek ingebouwd, nou is mijn vraag kan ik gewoon bij de dealer deze tweeters bestellen,monteren en aansluiten omdat de bedrading al is voorbereid of heb ik hiervoor een ander stukje kabelboom nodig?
Er zit een BMW professional radio in die v.v. wordt door een Pioneer mvh8300bt, de speakers zijn gewoon standaard, welke (standaard) tweeters zou ik dan eventueel moeten bestellen (oem nummers) want daar zijn geloof ik 3 soorten in.
(Ik wil trouwens geen Alpine kit o.i.d. inbouwen.)

emmerx
Neutraal
Type Auto: E91

Re: e90 tweeter inbouw

Post by emmerx »

Bekijk het topic Upgrade audio E91 http://www.bmwforum.nl/viewtopic.php?f=66&t=9588

Veel links naar BMW configuraties en beschrijvingen met foto's.
Last edited by emmerx on 21 Aug 2013 13:19, edited 2 times in total.

Topic Author
chillwillnr1
Neutraal

Post by chillwillnr1 »

Ik heb 2 originele tweeters gehaald en 2 a-stijl lijsten. Alles gemonteerd en aangesloten op de kant-en-klare stekkers in de portieren. Alles werkte meteen en heb goed geluid. Ben nog geen uur bezig geweest dus was geen probleem ! Moet alleen nog afgesteld worden.
Last edited by chillwillnr1 on 18 Nov 2014 10:44, edited 2 times in total.

emmerx
Neutraal

Post by emmerx »

Mooi.
Als je blij bent met de tweeter upgrade en een Pioneer HU hebt zou ik toch eens kijken naar betere middentonen speakers. Die deurbekleding heb je er nu zo af en op....

Is echt een wereld van verschil met de papieren troep die BMW standaard plaatst in de BASE (=cheapo) audio-uitvoeringe

Topic Author
chillwillnr1
Neutraal

Post by chillwillnr1 »

Beetje laat maar nog bedankt voor de tip EMMERX. Nu heb ik nog een vraag, ik heb die pioneer al een tijdje geleden aangesloten maar alleen die gele draad nog niet juist. Deze draad moet op de continu+. Het liefste pak ik een draad van de originele draadboom. Heeft iemand enig idee op welke draad ik deze kan aansluiten, ik heb al meerdere draden geprobeerd maar elke keer verlies ik continu+ als de auto een tijdje stil heeft gestaan.

emmerx
Neutraal

Post by emmerx »

Staat een foto bij:
http://www.bmwforum.nl/viewtopic.php?f= ... =15#p48786

Welke speakers heb je uiteindelijk gekozen?

Ben zelf aan het denken over nieuwe woofers onder de stoelen: Eton, MB Quart of Ampire.
Ben benieuwd of ik die kan aansturen met mijn Sony HU of dat ik een extra versterker moet gaan gebruiken?

Topic Author
chillwillnr1
Neutraal

Post by chillwillnr1 »

Ok dan ga ik die draad van de week goed aansluiten! Die tweeters die ik had gemonteerd waren origineel BMW, voorlopig wil ik alleen nog andere speakers in de hoedenplank want die mogen wel wat beter. Misschien in de toekomst komen er nog andere woofers maar ja ik wil ook nog een andere uitlaat systeem dus dat kost ook weer genoeg. Zo blijven we maar door gaan hè, maar het blijft allemaal leuk spul :-)
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”