Hallo ik rij momenteel in een Volvo 850 turbo rond.
Alleen zuipt dat ding me helemaal leeg qua benzine ( 1 op 9 a 1 op 10 )
Ik maak dus 150km per dag + extra ritjes en wil dus wat goedkoper uit zijn qua maandlasten.
Ik zat dus te denken aan een bmw 530D of een Audi a6 2.5TDI
Het liefst wil ik een Bmw omdat ik al een a6 heb gehad en achterwielaandrijving lijkt me ook wel leuk.
Maar het gaat me vooral om zuinigheid nu.
Mijn vraag is dus.
-Wat zouden jullie kopen 530D of een a6 2.5TDI?
-Wat verbruikt een 530D in de praktijk ( snelweg verbruik en stadsverbruik als het kan )
-Ben ik wel goedkoper uit qua maandlasten?
-Zijn de 530D betrouwbaar? en hoeveel km kunnen ze hebben bij goed onderhoud?
-Heeft de 530D ook een distributieketting? ( zou mooi zijn )
Ik zoek dus een bak die sterk en betrouwbaar is zoals mijn Volvo ook is.
Bedankt alvast voor de tips.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
530D kopen of niet?
Moderator: Moderator Team
-
- 1e Versnelling
- Type Auto: E28 E34Touring, E36
Re: 530D kopen of niet?
Hoi,
Zou even het gewicht van de auto opduikelen en voor je provincie(RDW-site) de MRB opzoeken. Zal je tegenvallen, denk ik. Elke maand/3maanden weer dat hoge bedrag. Groeten, Danny
Zou even het gewicht van de auto opduikelen en voor je provincie(RDW-site) de MRB opzoeken. Zal je tegenvallen, denk ik. Elke maand/3maanden weer dat hoge bedrag. Groeten, Danny
Tja of ik het nou uitgeef aan de benzine of aan de wegenbelasting.
Ik heb zo lopen rekenen en ik kom uit op 100 euro goedkoper per maand ( bij verbruik van 1 op 15/16 )
Klopt het dat ze rond de 1 op 16 verbruiken?
Mvg
Ik heb zo lopen rekenen en ik kom uit op 100 euro goedkoper per maand ( bij verbruik van 1 op 15/16 )
Klopt het dat ze rond de 1 op 16 verbruiken?
Mvg
-
- 1e Versnelling
- Type Auto: BMW 525i / e30 325i
Verbruik van 1:16 is haalbaar op buitenwegen en snelweg. Het hangt natuurlijk ook van het gewicht van je rechter voet af. Eventueel eens kijken voor een 525 diesel? Is wat meer te vergelijken met de 2.5 tdi van de VAG. 

[ external image ]
BMW E39 523i LPG G3 & E30 M50 2.5i
BMW E39 523i LPG G3 & E30 M50 2.5i
Het probleem daarvan is dat ik nu 170pk heb.Jan Wachelder wrote:Verbruik van 1:16 is haalbaar op buitenwegen en snelweg. Het hangt natuurlijk ook van het gewicht van je rechter voet af. Eventueel eens kijken voor een 525 diesel? Is wat meer te vergelijken met de 2.5 tdi van de VAG.
Ik wil niet achteruit gaan snap je.
Ik heb een E39 530d gekocht 1,5 jaar geleden (met extreem weinig km's). Ik heb nu 85.000 km gereden met de diesel en hij heeft geen slag gemist. Onderhoud, weinig. De volgende zaken heb ik preventief gedaan:
- Remschijven voor (sportschijven, standaard schijven vielen mij erg tegen bij sportief rijden)
- Remblokken voor (sportblokken, zelfde als de schijven)
- Vlinderkleppen eruit
- EGR en inlaat schoongemaakt
De auto heeft net weer een nieuwe APK en alles was in orde. Verder de oliebeurtjes netjes op tijd en met originele filters en olie. Auto verbruikt geen druppel olie. Ik rijd sportief met de auto, gemiddeld verbruik over de 85K km: 1:12. Wegenbelasting 150e p.m.. Ik ben erg blij met de wagen. En ja, je kan goedkoper rijden.
Succes met de keuze!
- Remschijven voor (sportschijven, standaard schijven vielen mij erg tegen bij sportief rijden)
- Remblokken voor (sportblokken, zelfde als de schijven)
- Vlinderkleppen eruit
- EGR en inlaat schoongemaakt
De auto heeft net weer een nieuwe APK en alles was in orde. Verder de oliebeurtjes netjes op tijd en met originele filters en olie. Auto verbruikt geen druppel olie. Ik rijd sportief met de auto, gemiddeld verbruik over de 85K km: 1:12. Wegenbelasting 150e p.m.. Ik ben erg blij met de wagen. En ja, je kan goedkoper rijden.
Succes met de keuze!
--------E36 Power-------