beste bmw fanaten.
Mijn e36 323i vanos heeft een probleempje denk ik.
Als ik boven de 80 km per uur rij, dus bv 110 en ik begin te remmen, begint het stuur te trillen.
Totdat ik bij 80 ben en trilt hij niet meer en remt hij normaal.
Hij geeft geen lampje aan dat de remblokken af zijn,
Wat er soms wel gebeurt dan is dat mijn abs en het lampje tussen mn teller en toerenteller gaan branden. (met dat slip embleempje) deze gaan dan tegelijkertijd branden en gaan meestal na 1/2 minuten ook weer uit.
Deze branden ook wel eens als ik de auto start. Maar als ik dan weg rij, gaan ze ook altijd weer uit.
Iemand enig idee waarom het stuur bij die snelheid begint te trillen?
Abs sensor? Balanceren van die wielen? remschijven/blokjes?
bvd
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
trillend stuur bij het remmen.
Moderator: Moderator Team
-
- Neutraal
- Type Auto: 323i coupe
Re: trillend stuur bij het remmen.
Je kan hem uitlezen. Dan weet je precieze foutcode meestal wel. Ws zal dit wel als intermitterende fout opgeslagen zijn.
Denk iig dat een abs sensor stuk is of vervuilt. Je kan de biel even schoonmaken daar. Soms kan het ook zijn dat de gatenplaat, waar de sensor op meet, een spijltje mist of vervormd is geraakt.
Denk iig dat een abs sensor stuk is of vervuilt. Je kan de biel even schoonmaken daar. Soms kan het ook zijn dat de gatenplaat, waar de sensor op meet, een spijltje mist of vervormd is geraakt.
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project
-
- Neutraal
- Type Auto: E36 '97 318i Touring
Re: trillend stuur bij het remmen.
Is dit inmiddels opgelost?
Heb precies hetzelfde probleem gehad ook met een 323i, vanaf 80 kmh trilde het stuur als een dolle, heb toen op een Amerikaanse site gevonden dat het de remklauwen zijn die vast zitten. Heb dit toen der tijd bij mijn auto nagekeken en alles gesmeerd. Reed weer perfect, auto trilde niet meer. (meestal zit de rechter remklauw vast)
Hoop jullie hiermee geholpen te hebben.
Mvg MemphisBmw
Heb precies hetzelfde probleem gehad ook met een 323i, vanaf 80 kmh trilde het stuur als een dolle, heb toen op een Amerikaanse site gevonden dat het de remklauwen zijn die vast zitten. Heb dit toen der tijd bij mijn auto nagekeken en alles gesmeerd. Reed weer perfect, auto trilde niet meer. (meestal zit de rechter remklauw vast)
Hoop jullie hiermee geholpen te hebben.
Mvg MemphisBmw