BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

abs

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
BasB
Neutraal
Type Auto: e39 530d Touring Edition

abs

Post by BasB »

Ik heb een probleem met de ABS , de lampje branden en gaan niet uit.
Ben naar oostenrijk gereden, auto geparkeerd en 2 dagen later weer gestart,direct na het starten gingen de lampjes aan zonder een meter gereden te hebben en zijn niet meer uitgegaan.
Cruise control en snelheidsmeter werken nog goed.

Als je de auto uitleest geeft de computer aan dat de sensoren LINKS niet werken ( voorwiel an achterwiel )
Dus deze vervangen maar geen verbetering
Maar, en dat is het rare: als je rijdt met de computer aangesloten geeft hij aan dat er GEEN signaal van de sensoren rechts EN links ACHTER komen
Sensoren uitgewisseld maar dit geeft ook geen oplossing

Zou het de ABS computer zijn of zo? ik heb geen idee meer

Bommetje
1e Versnelling
Type Auto: 525i 1997

Re: abs

Post by Bommetje »

Kan inderdaad de abs computer zijn, die is makkelijk te vinden op de sloop tegenwoordig van dit model, controleer wel even of voor diesel/benzine uitvoering hetzelfde is.
Sommige slopen laten je zelfs even proberen, en kan 'm dan nog terug brengen als het niets oplost

Meestal als een sensor stuk gaat zal die eerst wel/niet werken (zoals bij mij het geval was en lampje gaat dan ook weer uit)
En ze zullen al helemaal niet beide tegelijk stukgaan.
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”